591 läst · 2 svar
591 läst
2 svar
Nytt kakel i kök
Jag har rivit ned det gamla kaklet i köket. Kvar finns nu nån träfiberskiva. Hantverkaren menar att det bästa är att montera renoveringsgips som man sedan kaklar på. Han var skeptisk till att ta ner träskivan då det troligtvis är svårt att såga jämt.
Renoveringsgipset är då alltså 6 mm tjockt o därefter kakelplattan på 7 mm. Innebär ju att det skjuter ut 13 mm från väggen, vilket känns som väldigt mycket. Speciellt när jag ska kakla lite bakom spisen samt fram till dörrfodret/listerna. Funderar nu på om det finns renoveringsgips som endast är 4 mm? Eller om det finns andra lösningar?
//Trevlig helg!
Renoveringsgipset är då alltså 6 mm tjockt o därefter kakelplattan på 7 mm. Innebär ju att det skjuter ut 13 mm från väggen, vilket känns som väldigt mycket. Speciellt när jag ska kakla lite bakom spisen samt fram till dörrfodret/listerna. Funderar nu på om det finns renoveringsgips som endast är 4 mm? Eller om det finns andra lösningar?
//Trevlig helg!
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Kan du inte kakla på skivan då? Går ju att använda kakellim som fäster bättre än vanligt fix