Jag ska köpa skjutdörrar som kommer att gå direkt mot vägg men vill ha eluttag på insidan. Eluttaget på rätt sida väggen sitter på utsidan men på andra sidan väggen sitter ett uttag på ”rätt sida” om 67 cm (där skenan kommer att gå).
Nyfiken på hur elektrikern löser en sån grej? Jag vill kanske inte ha vägguttaget direkt på motsatt sida utan lite längre in i hörnet. Väggarna är bara 12 mm spånskiva.
Nyfiken på hur elektrikern löser en sån grej? Jag vill kanske inte ha vägguttaget direkt på motsatt sida utan lite längre in i hörnet. Väggarna är bara 12 mm spånskiva.
Jag är inte elektriker men tänker att det är enklast att dra utvändigt om det är en acceptabel lösning för dig. Om man då vill ha det helt dolt bakom skjutdörrarna får man dra från det uttaget som redan sitter på rätt sida dörrarna om det inte finns något annat närmare ställe att dra från som ger en acceptabel kabeldragning rent estetiskt.
Skjutdörrarna kommer dock att gå kloss mot vägg, ska jacka ur golvsockel och taklist så ingen utvänding dragning är möjlig. Blir nog en senildosa och flexslang från uttaget på andra sidan vägg.
Redigerat: