Skulle precis rengöra brunnen men blir lite osäker på om detta ser okej ut, vad säger ni?

• Närbild på en brunn med smuts och avlagringar på en vit plastkomponent och metallkanter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en brunn med smuts och avlagringar runt en vit plastdel i centrum.
    Skapa konto
Jag vet inte. Men jag önskar vi kunde göra en regel om att man ska rengöra först och fota sen
Ser ut som väldigt mycket fix dessutom...🤔

• Haha
  • Gilla
Kardan79 och 2 till
  • Laddar…
D
Tror det ser ok ut, bara lite slabbigt med fixen. Vad jag vet utan att vara proffs brukar det kunna se ut så. Hade själv samma fundering tidigare, och en VVS-snubbe sa att allt var ok sen vid besiktningen

M Maconaci skrev:
Skulle precis rengöra brunnen men blir lite osäker på om detta ser okej ut, vad säger ni?
Så där får det absolut inte se ut, fyfan så illa. Hur ser resten ut?

F Fjonken skrev:
Så där får det absolut inte se ut, fyfan så illa. Hur ser resten ut?
Ja rent visuellt ser det ju inte så roligt ut. Däremot så är manschetten fint ditsatt och det går att plocka ur korgen enkelt.

M Maconaci skrev:
Ja rent visuellt ser det ju inte så roligt ut. Däremot så är manschetten fint ditsatt och det går att plocka ur korgen enkelt.
hur ser du att manschetten är fint ditsatt när det är så mkt skit i brunnen, det där skulle aldrig gå igenom en besiktning.

M Maconaci skrev:
I några trådar har det sagts att man kan smeta på sådär så det inte syns att man slarvat.

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
I några trådar har det sagts att man kan smeta på sådär så det inte syns att man slarvat.
Ja vilken bra idé….

F Fjonken skrev:
Ja vilken bra idé….
Om du installerat fel och vill dölja det är det väl ett rätt bra sätt?

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Om du installerat fel och vill dölja det är det väl ett rätt bra sätt?
Förklara gärna hur du kan dölja ett fel på ett bra sätt…

Vad är det som ligger på klämringen här, skit eller duk?
Fläck på klämring, oklar textur, omgiven av smuts och kalkavlagringar. Röd markering runt området i fråga.
Skapa konto

F Fjonken skrev:
Förklara gärna hur du kan dölja ett fel på ett bra sätt…
Alltså, du menar generellt? Jag menar att det här är ett bra sätt. Det går ju inte att inspektera om det är fel. Eller du vill ha exempel på hur man döljer andra fel på ett bra sätt? Vilken sorts fel?

bild på manschetten

• En vit manschett monterad på cementgolv med en öppning i mitten.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.