En bra bygglampa behövs, läggs på listan.👍 Ska kolla dammsugaren.
12V fick en uppsättning nya batteriet i vintras, så de ska leva vidare även den stora blå 12V.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Det finns två olika lampor, den "billigare" borde väl räcka till för lite småjobb. Kommer inte bli några stora nybyggen.
 
A AndersS skrev:
Det finns två olika lampor, den "billigare" borde väl räcka till för lite småjobb. Kommer inte bli några stora nybyggen.
Jag använder pannlampa när jag bygger, ofta. Här tänkte jag faktiskt mer på icke byggtillfällen. Eftersom du har femtielva laddade batterier kan det ju vara bra att ha lampor till dessa när det blir strömavbrott.
 
A AndersS skrev:
Det finns två olika lampor, den "billigare" borde väl räcka till för lite småjobb. Kommer inte bli några stora nybyggen.
Bosch Professional 18V sladdlös LED-bygglampa GLI 18V-2200 C med smartphonestyrning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Denna är rätt trevlig, möjlig att styra från telefon, en funktion jag nog bara provat när jag gick hem den och inte mer. 🫣
Kan nog gå att finna någon hundring lägre på rea.
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag använder pannlampa när jag bygger, ofta. Här tänkte jag faktiskt mer på icke byggtillfällen. Eftersom du har femtielva laddade batterier kan det ju vara bra att ha lampor till dessa när det blir strömavbrott.
Hum, denna fanns nog inte på bilden.😉
Kan finnas något mera då jag kört grejorna tidigare mellan två fastigheter.
En rotationslaser av märket Bosch står på ett bord mot en vit vägg, verktyget används för nivellering vid byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
boschkenta
Finns även en 18v lampa som är mindre än batteriet man sätter den på.. GLI variLED tror jag den heter, lite äldre variant. Ofta på rea för 500-lappen. Smidigt att ställa upp om man tex ska in i en elcentral eller pilla i ngt skåp osv.
 
boschkenta boschkenta skrev:
Finns även en 18v lampa som är mindre än batteriet man sätter den på.. GLI variLED tror jag den heter, lite äldre variant. Ofta på rea för 500-lappen. Smidigt att ställa upp om man tex ska in i en elcentral eller pilla i ngt skåp osv.
Den skulle vara ett bra lösning att börja med och "nästan" gratis om man hittar den för 500.😉
 
  • Gilla
boschkenta
  • Laddar…
Den tidigare lampan var med när det hördes fasansfulla skikande uppifrån skogen i höstmörker. Jag tog lampan iklädd t-tröja, shorts och gummistövlar för att rädda någon i nöd. Väl framme ser jag två grävlingar som slåss, där jag övermodigt hoppar fram vrålande som hulken. En av dem ryggar tillbaka två meter för att strax ge sig in i slagsmålet på nytt.
Jag trevar på marken och hittar en kraftig gren, mera påkliknande, och tillsammans med min nya vän "grävlingapåken" lyckas jag få dem att sluta och försvinna åt var sitt håll i mörkret. Grävlinga påken finns kvar i verktygsboden.
Jag vet, det var dumt men ibland gör man oövertänkta saker ute i bögda. Men med en blå Bosch löser man nästan allt.
😉
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Norrtull och 7 till
  • Laddar…
Nu har jag hittat en trimmer med trådhuvud för bostaden, idag finns en Wolf från sent 80-tal.
Har någon provkört den? Behöver man köpa större batteri än de 4Ah som jag har?
Kommer att skaffa en extra laddare också så att det finns på båda fastigheterna.
 
Tänkte köpa en blå Bosch skruvdragare till ett större altanbygge. Ett st 4Ah batteri tänker jag täcker. Har en grön Bosch idag som sjunger på sista versen. Vilken modell rekommenderas?

Anledningen till att jag tittar på blå Bosch är att pappa har ett par maskiner och några batterier i serien, så jag kan låna div. av honom vid behov. Men jag behöver själv en egen skruvdragare.
 
A arowe17 skrev:
Tänkte köpa en blå Bosch skruvdragare till ett större altanbygge. Ett st 4Ah batteri tänker jag täcker. Har en grön Bosch idag som sjunger på sista versen. Vilken modell rekommenderas?

Anledningen till att jag tittar på blå Bosch är att pappa har ett par maskiner och några batterier i serien, så jag kan låna div. av honom vid behov. Men jag behöver själv en egen skruvdragare.
Denna kanske kan vara nåt:
Bosch GSR 18V-55 skruvdragare med två 5,0 Ah batterier och laddare, online-pris visat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.proffsmagasinet.se/mask...dQ7VIAzZnjCWbDOM2LIxJbvhIAuYtRpEaAjfPEALw_wcB

Visserligen 2st 5,0 Ah batterier då, osäker om du hittar någon 18V med enbart ett batteri. Naken maskin utan batteri och laddare finns för ~1600:-
Skruvdragare Bosch GSR 18V-55 utan batteri och laddare, blå och svart, visas i produktannons.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
arowe17
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Denna kanske kan vara nåt:
[bild]
[länk]

Visserligen 2st 5,0 Ah batterier då, osäker om du hittar någon 18V med enbart ett batteri. Naken maskin utan batteri och laddare finns för ~1600:-
[bild]
1000:- extra för 2st 5Ah känns givet att lägga emellan. 😁
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Inga goa kampanjer nu eller?
 
Sitter också och väntar på det, men nej inte sett några och jag vill köpa lokalt eller vanlig "on-line butik".
 
Dagens post, från xl bygg. Inte jättebilligt, inte jättedyrt??
 
  • Bosch borrskruvdragare på reklam med pris och spara-erbjudande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.