FredrikR FredrikR skrev:
Denna du funderar över?
[bild]
Finns i 3 olika versioner enligt Boschs sida. 👍
Jo har kikat på dessa men råkade visst citera fel inlägg, se mitt svar till @Sittställning .

Fast jag är mer intresserad av 185Li varianten och har skummat igenom utan mer framgång än vad ni hittat tidigare. Att det verkar vara samma lika fast för olika marknader i världen??

Även prisskillnaden finns ju...
 
S skvadron skrev:
Jo har kikat på dessa men råkade visst citera fel inlägg, se mitt svar till @Sittställning .

Fast jag är mer intresserad av 185Li varianten och har skummat igenom utan mer framgång än vad ni hittat tidigare. Att det verkar vara samma lika fast för olika marknader i världen??

Även prisskillnaden finns ju...
185-LI verkar säljas i kartong, L-boxx och antal tillbehör kanske motiverar prisskillnaden.
Samma maskin som 18V-34 men olika beteckning beroende på marknad.
 
S skvadron skrev:
Tänkte mer på om den kom i L-box från computersalg??
Den bör ha kommit i pappkartong då 185-LI inte verkar finnas i annan variant än att den levereras i pappkartong.
Du kan söka på EAN nummer och hitta Boschs
produktnummer 06018G2020.
 
Kan meddela att ljud och vibrationsmässigt är det enormt stor skillnad mot föregångaren👍
 
  • Gilla
skvadron och 2 till
  • Laddar…
Handlade en paketering med 5 st 18V maskiner, tre 4Ah och laddare.
Skruvdragare, vinkelslip, sticksåg, cirkelsåg och tigersåg, av de "enklare" blå modellerna.
Pappkartonger och Bosch verktygsväska.
Ska användas privat och tyckte att 11 000 kr (10 995) var hyfsat bra pris för dem.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Den bör ha kommit i pappkartong då 185-LI inte verkar finnas i annan variant än att den levereras i pappkartong.
Du kan söka på EAN nummer och hitta Boschs
produktnummer 06018G2020.
FredrikR FredrikR skrev:
185-LI verkar säljas i kartong, L-boxx och antal tillbehör kanske motiverar prisskillnaden.
Samma maskin som 18V-34 men olika beteckning beroende på marknad.
Ja det verkar så vad jag hittat, och egentligen kan man väl lika väl köpa utan Lboxen då den isf kostar runt 2tkr.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Var de här maskinerna. Började med grön 7,2V på 80-talet för att senare köpa blå 12V (stora modellen), sedan ett antal 10,4/12V maskiner som lever vidare med de nya 18V.
En samling av Bosch verktyg, inklusive cirkelsåg, borr, och sladdlösa batterier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mrVoodoo och 5 till
  • Laddar…
Om man nu har skaffat de maskiner som finns i inlägget tidigare, vilka har jag då missat? Finns det de lite mera "ovanliga" som passar för 18V och som kan bli "bra att ha" till ett fritidshus.😉
 
A AndersS skrev:
Om man nu har skaffat de maskiner som finns i inlägget tidigare, vilka har jag då missat? Finns det de lite mera "ovanliga" som passar för 18V och som kan bli "bra att ha" till ett fritidshus.😉
Alla! 😉
Sänksåg, kap&ger, slipmaskiner.
Lövblås, häcksax.

Beroende på vad man ska göra kan listan göras oändligt lång. Men du kommer garanterat långt med de du har.

Villhöver är ju en annan aspekt. 😇
 
  • Gilla
trojlee och 4 till
  • Laddar…
En multimaskin förstås.
Slagskruvdragare
En lampa som går på batteri

En av varje du inte har?
 
  • Gilla
Totte_S och 1 till
  • Laddar…
En 8” kapger på batteri är ju given.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
En multimaskin förstås.
Slagskruvdragare
En lampa som går på batteri

En av varje du inte har?
Multimaskin, så klart.
Inget varje dag verktyg men oumbärligt när behov uppstår. 👍
 
Alla!
"But you merely adopted the Blue; I was born in it, moulded by it.

Nej, men det beror ju helt på ambitionsnivå, vad kan har för projekt på gång, framtida behov o.s.v.
Som föregående, multimaskinen är ju en lifesaver, en eller två lampor kan också var väldigt användbart.
Vill även slå ett slag för dammsugare, den är fruktansvärt smidig att slita fram titt som tätt.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Håller just på och bygger en nisch runt elcentral och mediacentral här. Slogs igår av att plötsligt var "alla" verktyg framme.

18V skruvdragaren med flexichuck + ett par olika chuckar.
Borrhammaren.
Slagverket till 18V skruvdragaren
12V skruvdragaren med flexichuck.
Kapgeren
Bordssågen.
Sänksågen
Spikpickadollen (en dewalt, men ändå)
Sticksågen.
Slagdragaren
Multimaskinen.
Dammsugaren
Plåtsaxarna
Diverse belysning.
Motorcykeln (för att åka till Hornbach)
Hulta MST vattenpass, kort och långt
Fogsvans.
Hammaren (oklart varför)

Så ja, en av varje blir bra @AndersS
 
  • Haha
Norrtull
  • Laddar…
Har ju de här redan, men bara 12V och 230V.😉
Samling av Bosch verktyg inklusive borr, slipskiva och såg i verktygsväskor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.