Mats-S
MathiasS MathiasS skrev:
Om man tänker sig att använda moderna faciliteter med tillhörande fuktbelastning så får man ju snällt finna sig i att bygga huset därefter, oavsett när det från början är byggt.
Nej, man måste anpassa sig till huset och hur det är byggt om man vill undvika problem. Det går att använda moderna faciliteter UTAN att ha massa plast i väggarna, om nu husets grundkonstruktion inte är anpassat för en lösning med plast. Mängder med hus har förstörts pga den här "100.00% täta hus" och "plasthysterin" ...
De flesta förstår nog vad jag menar med "gamla hus".
 
  • Gilla
Hullefar
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Nej, man måste anpassa sig till huset och hur det är byggt om man vill undvika problem. Det går att använda moderna faciliteter UTAN att ha massa plast i väggarna, om nu husets grundkonstruktion inte är anpassat för en lösning med plast. Mängder med hus har förstörts pga den här "100.00% täta hus" och "plasthysterin" ...
De flesta förstår nog vad jag menar med "gamla hus".
Jag tror att de flesta inte förstår vad du menar med "gamla hus".

Mitt hus är 75år gammalt och mår utmärkt av plast i väggarna.

Det vore tydligare om man pratade om de grundkonstruktioner som inte samverkar väl med plast, än att i generella ordalag prata om "gamla hus". Hus kan också ha byggts om många gånger sedan de byggdes vilket ytterligare visar att byggåret inte är relevant.

Vilka grundkonstruktioner är det du tycker är olämpliga tillsammans med plast?
 
A adron skrev:
Jag tror det många tänker är att problemen med huset är så stora att minsta möjliga inblandning av bekymmer är att låta köpet återgå och köpa ett annat hus där du inte behöver riva alla väggar och göra om allt.
Med tanke på att priserna sjunker rejält nu kan du troligen få en mycket bättre deal på ett annat hus...
 
  • Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.