Hej,

Första inlägget här på forumet, blev medlem då vi precis köpt tomt och ska bygga hus. Insett att det finns en hel del att ta tag i så det blir en spännande resa!

Men så till min fråga. Vi sitter som bäst och försöker planera placering av hus och garage av tomten. Det gör vi idag med hjälp av skalenliga ritningar av byggnaderna på en nybyggnadskarta. Insett att det är rätt hopplöst att på så sätt få en bild eller känsla för hur det skulle se ut. Så, vet någon om man på något sätt kan få det uppritat i 3D online? Behöver inte var vårt exakta hus, men att man kan mata in byggarea, höjd, tomtstorlek etc för att kunna få en bättre känsla av placeringen?

Tack på förhand!
 
Det är inte det enklaste verktyget men, sketchup free är kanon att rita i. Liten tröskel i början (var det för mig åtminstone) men det är otroligt kraftfullt för att vara en gratisprodukt. Finns jättemycket videos på youtube om hur man gör allt möjligt.

Själv slutade det med att jag gjorde både konstruktionsritningar, fasadritningar och tomtritning i det.

att rita upp tomten och ett hus utan för mycket detaljer är ganska enkelt.
 
  • Gilla
Snickardricka
  • Laddar…
Ok! Tack för tipset, ska kolla in detta snarast och se om jag kan få det att fungera!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.