Vi ska totalrenovera vårt kök i vårt nya hus. Vi funderar på att köpa ett Ikeakök, förutom själva luckorna och istället köpa det av till exempel Pickyliving, Urbanfront med flera som gör luckor till Ikeastommar.

Är det någon som gjort det? Vad blev skillnaden i pris isåfall?

Vad är det som Urbanfront, m.fl. har som saknas hos IKEA?

Vi har beställt från Urban Front, kommer hem vilken dag som helst.
Som svar på
Mycket mer färger, typ alla, Andra luckmodeller. För oss blev det en merkostnad på ca 3000 jmf med IKEA, det var 20% rabatt när vi beställde.
Får återkomma med kvalitetkänsla och sånt lite senare.

Måla IKEAs luckor kostar runt 200-300 kr per del. Då får du vilken färg somhelst.

M magnu skrev:
Måla IKEAs luckor kostar runt 200-300 kr per del. Då får du vilken färg somhelst.
Fortfarande "bara" Ikeas modeller då, men vi funderade på det också, men nu blev det Urbanfront. På Tisdag kommer dom.

Jag har gjort några kök med luckor från picky living, bucks n spurs och liknande. Vad vill du veta ?

M magnu skrev:
Framför allt färgen. Vi gillar en lucka men inte färgerna den finns i.

R Rille99 skrev:
Vi har beställt från Urban Front, kommer hem vilken dag som helst.
Som svar på Mycket mer färger, typ alla, Andra luckmodeller. För oss blev det en merkostnad på ca 3000 jmf med IKEA, det var 20% rabatt när vi beställde.
Får återkomma med kvalitetkänsla och sånt lite senare.
Alltså kostade det bara 3000 mer?! Låter ju jättebra :)

• Gilla
Rille99
  • Laddar…
F FeliciaC skrev:
Framför allt färgen. Vi gillar en lucka men inte färgerna den finns i.
Jorå jag vet. Vi målade om våra kritvita IKEA-luckor till Stockholmsvitt.
Men det räknas inte riktigt här, vi hade sågat till luckorna (och stommarna)för att det skulle passa.
Sen var det några luckor som vi inte ville ha handtag på, där vi istället fräste urtag till fingrarna.

IKEAs vita släta MDF-luckor är jättebra utgångsmaterial när man ska göra anpassade luckor.

Nu har vi fått och monterat Urbanfront luckor. Själva luckorna känns rejäla och väldigt bra. Tre lager färg kunde jag se när jag borrade hål för knopparna. Borrning för gångjärn och lådmotering är perfekta. Så de rekomenderas.

/Rikard

R Rille99 skrev:
Nu har vi fått och monterat Urbanfront luckor. Själva luckorna känns rejäla och väldigt bra. Tre lager färg kunde jag se när jag borrade hål för knopparna. Borrning för gångjärn och lådmotering är perfekta. Så de rekomenderas.

/Rikard
Nu har du haft luckorna ett par månader. Fortfarande nöjd? Var det mycket dyrare än Ikea? Edit: Onödig sistafråga: du hade ju redan sagt ca 3000 mer än Ikea tidigare i tråden.

Viktor.J Viktor.J skrev:
Jag har gjort några kök med luckor från picky living, bucks n spurs och liknande. Vad vill du veta ?
Har du monterat eller också beställt? Jag är intresserad både av priset jämfört med Ikea och om man monterar på samma sätt.

V vickan11 skrev:
Nu har du haft luckorna ett par månader. Fortfarande nöjd? Var det mycket dyrare än Ikea? Edit: Onödig sistafråga: du hade ju redan sagt ca 3000 mer än Ikea tidigare i tråden.
Ja helt nöjd! Känns fortfarande riktigt rejäla!

• Gilla
vickan11
  • Laddar…
V vickan11 skrev:
Har du monterat eller också beställt? Jag är intresserad både av priset jämfört med Ikea och om man monterar på samma sätt.
Vi monterade själva och det är exakt som Ikea. Och pris jämförelsen var med bara luckorna.

R Rille99 skrev:
Vi monterade själva och det är exakt som Ikea. Och pris jämförelsen var med bara luckorna.
Hur många luckor och lådfronter pratar vi om?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.