Ska byta låscylindrar på tre dörrar (däribland en garageport). Har bytt på två av dörrarna utan problem, men på garageporten ser den gamla cylindern lite annorlunda ut, se bild.

IMG_4656.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu undrar jag om man kan flytta över delen på den gamla cylindern till den nya. Hur får jag lös dem i så fall? Närmast själva cylindern är det en bricka som är avsågad. Kan det vara en typ av låsring?

Är det så att jag ska pilla bort den på något sätt? Har testat lite med en liten mejsel och även en låsringstång, som dock var för stor för ändamålet.
 
Det finns distanser som man använder för att nå in till låskistan de har samma form som cylindern i princip som att den är avsågad en bit. Ta med di din gammla cylinder som skall ersättas till lås butik ,byggbutik eller Coop bygg så hittar du dem där finns i olika längder eller så kombinerar man flera, detta är mycket vanligt.
 
Jag tror jag vet vad du menar, men själva cylindern är lika lång på båda, det är bara delen som ska vrida om i låskistan som ser olika ut. Vet inte vad delen heter, men den sticker ut längre, och är smalare, på den gamla.

Sätter med ytterligare två bilder, så blir det lite tydligare.
IMG_4661.JPG
IMG_4667.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur ser låskistan i dörren ut?
Det är inte säkert att du behöver lång medbringare
 
Ta bort ringen som sitter närmast låscylindern så kan du byta medbringaren. Du kan använda den gamla. Sedan sätter du tillbaka ringen och klämmer åt den med en tång så funkar det.
 
Fungerade perfekt att byta den. Tackar!
 
Varsågod
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.