Sitter och tittar på nya fönster då det kan bli aktuellt med byte till sommaren, då jag har en mexitegelvilla så ställer färgvalen till det.
I dagsläget är fönster/takfot målade i en vit kulör som är bruten åt det lite rödaktiga hållet och därmed matchar tegelfasaden, standardvita fönster kommer inte att se bra ut.

Majoriteten av fönstren kommer att bli fasta, så minimalt med karm som ska målas, så frågan är om jag helt enkelt ska köra på träfönster och måla dessa (utsidan enbart) innan montering?
 
R
E Erikhall skrev:
Sitter och tittar på nya fönster då det kan bli aktuellt med byte till sommaren, då jag har en mexitegelvilla så ställer färgvalen till det.
I dagsläget är fönster/takfot målade i en vit kulör som är bruten åt det lite rödaktiga hållet och därmed matchar tegelfasaden, standardvita fönster kommer inte att se bra ut.

Majoriteten av fönstren kommer att bli fasta, så minimalt med karm som ska målas, så frågan är om jag helt enkelt ska köra på träfönster och måla dessa (utsidan enbart) innan montering?
Nej det hade inte jag gjort, du får alldrig till det lika bra som tex. Elitfönster som målar sina karmdelar löst innan ihåpsättning utan man kommer bara åt det utvändiga och när det rör sig så kommer vattnet åt vid alla anslutningar mm..
Man kan beställa sina förnster i de flesta kulörer mot tilläg…
 
Om man är dålig på att underhålla dvs olja och måla fönster kan det finnas en poäng med att köpa till exempel Elitfönster som är ordentligt målade på fabrik.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.