Stefan Severin skrev:
Inga problem för den att hitta ut från studsmattan
Å fan. Tänkte att den vill irra runt där ett bra tag.
Då skippar vi det.
Men får kanske sätta för brädor på "Uen" som ligger an mot gräset. Kan tänka att den vill upp där om han kommer i lämplig vinkel.
Tack för info.
Åter till plattläggning till klipparhuset. Slit å släp..
 
jordraketen skrev:
Å fan. Tänkte att den vill irra runt där ett bra tag.
Då skippar vi det.
Men får kanske sätta för brädor på "Uen" som ligger an mot gräset. Kan tänka att den vill upp där om han kommer i lämplig vinkel.
Tack för info.
Åter till plattläggning till klipparhuset. Slit å släp..
Jag grävde ner benen förra sommareb,snyggare helt klart,nu i år blir det en ny studsmatta som jag också kommer gräva ner benen på
 
Jag gräver också ner benen. Det räcker att gräva ner några centimeter så arbestinsatsen är inte så stor. Jag brukar låta benen och ställningen stå kvar över vintern, plockar bara in nät, matta etc.
 
Stefan Severin skrev:
Jag grävde ner benen förra sommareb,snyggare helt klart,nu i år blir det en ny studsmatta som jag också kommer gräva ner benen på
Ok. Men vill nog ha kvar möjligheten att kunna flytta runt mattan beroende på övriga aktiviteter på gräsmattan.
 
Jag flyttade studsmattan utanför tomten...
 
Dagens arbete

Grävd kvadratisk grop i gräsmatta framför en röd stuga, med en spade lutad mot husväggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nygrävd grop vid husgrund med gräskant, hink, spade och sladdar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grundarbete utomhus för gatstenläggning nära rött hus med verktyg och material runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nybyggt litet hundhus bredvid röd trävilla med verktyg på gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ollefisk och 3 till
  • Laddar…
Har också studsmatta och var helt inställd på bygga ett skydd av brädor runt benen på studsmattan. Detta visade sig dock vara helt onödigt då klipparen bara studsar mot benen och aldrig kör upp på dessa. Vill inte heller gräva ner studsmattan då jag vill kunna flytta den vid behov. Gräver man ned den måste man ju dessutom trimma runt benen vilket man slipper om man bara flyttar studsmattan ett par dm varannan vecka ungefär.
 
Alternativt så ställer man benen på trädgårdsplattor som är i nivå med gräset så behöver du vare sig trimma eller flytta studsmattan ;).
 
jordraketen skrev:
Dagens arbete
Snyggt, vad är det för skyddsrör/slang du använder?
Alltså vart får man tag i sådana klena?

tack.
 
qsecofr skrev:
Snyggt, vad är det för skyddsrör/slang du använder?
Alltså vart får man tag i sådana klena?

tack.
Det är PEø8/4mm fiberslang. Finns väl i princip i varenda by där det grävs ner fiber nuförtiden.
(Nu har ju jag inte stulit denna utan fick några meter av en kund vi jobbade åt)
 
  • Gilla
qsecofr
  • Laddar…
Då var det dags för mig också, ett par dagar efter att garantitiden gått ut stannar maskinen med "hjulmotor överbelastad". Ringde till en lokal serviceverkstad för att höra hur mycket de vill ha för att byta motorerna, och de sade att HQ beordrat dem att byta alla på garanti oavsett om tiden gått ut! (y)

Ca 1750 timmar har den gått och det var höger motor i det här fallet. HQ Automower 310.
 
  • Gilla
Robbalove och 3 till
  • Laddar…
Sånt är bra att veta! :)
 
Aha! På min gamla 220Ac så pajade en hjulmotor, och den andra lät som en tröska, men de vägrade byta denna före den var trasig! Men den funkade en sommar till, sen såldes den..

Undrar om alla maskiner har "Sammalika" hjulmotorer?
 
Det gäller enbart 310 som jag förstått det, eftersom det varit en hel del strul med hjulmotorerna. Det är inte samma typ på alla modellerna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.