På 315 kan du bara ha en guidekabel väl? Svårt att ge några bra råd när man inte vet förutsättningarna. Men det låter som du behöver flytta laddstationen om det ska funka bra.
 
Nej, man kan lägga två guidekablar, får lägga lite tid på detta i helgen.
 
Markus K skrev:
Nej, man kan lägga två guidekablar, får lägga lite tid på detta i helgen.
Hur gör du då? Vad jag fattat det som är det bara 330x och uppåt som har dubbla guidekablar. Du kan ju dra guiden in på det området och sen vidare. Den blir då troligtvis ganska lång beroende på hur det ser ut i din trädgård. Men kanske bättre det än att den inte hittar hem ibland.
 
310/315 har en guide, hamnar man i en sån situation som Markus K beskriver får man nog tänka om installationen eller kanske göra om i trädgården så att det passar bättre.
 
Efter att fått vänta på ny laddstation så är Lilla Guppen nu uppstartad och tar sin första trevande steg på gräsmattan. Precis som när barnen var små och gjorde likadant så står man där och tittar, redo att gripa om något händer och stolt när allt går bra ��

Fick inte med filmen via mobil, men ni vet ju hur de rör sig ��
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Har inte lyckats få honom att uppsöka avlägsna delar ännu. Går det att ställa in så att han följer guideslingan ut? Eller krävs det zonindelning?
 
Står mycket om det i manualen. Men du kan ställa in den till att följa guiden eller begränsningslinga höger eller vänster. Hur långt den ska följa samt procentuellt hur ofta. Du kan programmera in tre olika. Ligger under yttäckning. Du kan sedan köra test på varje inställning så du ser att det funkar som du tänkt.
 
Du kan även prova komplex trädgård. Att följa guidslingan ut, är för mig ett måste, då det är 90 cm passage till nästa lilla gräsyta. Men jag har inte provat komplex.
 
quick skrev:
Står mycket om det i manualen. Men du kan ställa in den till att följa guiden eller begränsningslinga höger eller vänster. Hur långt den ska följa samt procentuellt hur ofta. Du kan programmera in tre olika. Ligger under yttäckning. Du kan sedan köra test på varje inställning så du ser att det funkar som du tänkt.
Ok, det ser ut att behövas, nu är närområdet trimmat men framsidan ojämn. Ser inte så mycket om det i pappersmanualen? Finns det mer i digital form?
 
Hela manualen ligger på DVD:n som är med finns även att ladda hem ifrån Husqvarnas hemsida.
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
DVDn hade jag glömt! Tjoho, kvällen är räddad ��
 
Du har hela natten räddad om du vill. Hela automower sortimentets manualer ligger på skivan vill jag minnas 😜
 
Det här med att det finns tre zoner. Om jag sätter varje zon till 25% då har jag ju programmerat in 75% så att säga. Vad händer då med resterande 25%. Klipper den dessa procent vid laddaren?
 
Fwa skrev:
Det här med att det finns tre zoner. Om jag sätter varje zon till 25% då har jag ju programmerat in 75% så att säga. Vad händer då med resterande 25%. Klipper den dessa procent vid laddaren?
Precis den kommer börja klippa direkt vid laddstationen dom resterande 25%:en. Sen var den hamnar under klippningens gång vet man ju aldrig. Utan detta med zoner är mer igentligen startpunkter. Den börjar klippa där sen vet man ju aldrig hur länge den stannar i det området. Men det brukar jämna ut sig.
 
Det här är ju strålande nyheter för mig och min tomt. Det betyder ju att det i praktiken finns fyra zoner! Nu är jag riktigt nära ett köp. =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.