electroluxaren skrev:
Men är det självklart att felgiganten gör det?
Nej absolut inte och det har jag aldrig påstått. Jag har skrivit att det är möjligt att de gör det. Inget annat.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
X
electroluxaren skrev:
Men är det självklart att felgiganten gör det?
Då Elgiganten kommer förlora så, jo. De ger upp då. Allt här är Elgigantens ansvar. Lagmässigt kan de inte skylla på någon annan och är därmed rökta som fläsket. Och det vet de om.
 
S SteelyDan skrev:
Om jag inte kommer nånstans med ARN, vad har jag för alternativ?
Parkera dig själv och torktumlaren utanför Elgigantens butik en lönehelg och visa och berätta för alla som är på väg in i butiken vad du råkat ut för. Kanske Elgiganten då tar sitt förnuft till fånga?
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Parkera dig själv och torktumlaren utanför Elgigantens butik en lönehelg och visa och berätta för alla som är på väg in i butiken vad du råkat ut för. Kanske Elgiganten då tar sitt förnuft till fånga?
Ingen dum ide!
 
Nu har EG svarat ARN, och jag har fått utlåtande av ARN. EG svarar att eftersom inget fel hittas av tekniker är inget fel. Men torktumlaren torkar fortfarande inte tvätten. ARN menar att jag måste bevisa orsaken till felet, alltså är det inte tillräckligt att jag lägger tid på att driva frågan samt att vi nu köpt en begagnad torktumlare för att ha under tiden den här skiten pågår. Jag vet inte hur jag ska kunna bevisa vad som är orsaken till felet när vi har haft en kunnig tekniker här tre ggr, som inte kan identifiera orsaken.
 
TRJBerg
S SteelyDan skrev:
Nu har EG svarat ARN, och jag har fått utlåtande av ARN. EG svarar att eftersom inget fel hittas av tekniker är inget fel. Men torktumlaren torkar fortfarande inte tvätten. ARN menar att jag måste bevisa orsaken till felet, alltså är det inte tillräckligt att jag lägger tid på att driva frågan samt att vi nu köpt en begagnad torktumlare för att ha under tiden den här skiten pågår. Jag vet inte hur jag ska kunna bevisa vad som är orsaken till felet när vi har haft en kunnig tekniker här tre ggr, som inte kan identifiera orsaken.
Trodde att eftersom du felanmälde innan 6 månader gått så skulle det vara upp till säljaren att bevisa att det var inget fel? Men jag kanske har missförstått.
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
Trodde att eftersom du felanmälde innan 6 månader gått så skulle det vara upp till säljaren att bevisa att det var inget fel? Men jag kanske har missförstått.
Inget i varken muntlig eller skriftlig kommunikation har nämnts om detta.
 
S SteelyDan skrev:
ARN menar att jag måste bevisa orsaken till felet,
Kan du visa oss exakt vad ARN skriver. Personlig info och sådant som diarienummer kan du naturligtvis "maska bort" men det vore intressant och se deras exakta formulering.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kan du visa oss exakt vad ARN skriver. Personlig info och sådant som diarienummer kan du naturligtvis "maska bort" men det vore intressant och se deras exakta formulering.
Gärna. Se dump.
 
  • Skärmdump av ett dokument med texten "Du har möjlighet att yttra dig" och instruktioner för att följa ärende.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S SteelyDan skrev:
Gärna. Se dump.
Du skriver "jag har fått utlåtande av ARN" och "ARN menar att jag måste bevisa orsaken till felet" men inget av detta framgår av din "dump". Där står i princip bara att du har möjlighet att yttra dig.
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg
S SteelyDan skrev:
Gärna. Se dump.
Låter som att de vill ha kvitto, dokumentation om att du felanmält och när och kanske någon slags dokumentation att torktumlaren inte fungerar (skriftligt utlåtande från vittne? Eller utomstående reparatör?).
I vilket fall är det inte avgjort ännu.
Tänker mig att du kan skicka in alla mail (skärmdumpar) och samma med sms om du har det.
Kanske även telefonloggarna.
 
Unikt namn
Om TS ska bevisa att tumlaren inte funkar är det väl bara att filma/fota när han öppnar den efter ett program körts.
Är tvätten blöt så är ju något fel, oavsett om "teknikern" misslyckas hitta grundorsaken bakom felet.

Vill den skeptiske unna sig långversionen kanske TS kan tejpa upp mobilen som spelar in hela körningen av ett program....

Man behöver väl inte vara expert för att identifiera blöt tvätt, eller missar jag något?
 
  • Gilla
mnils och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Är tvätten blöt så är ju något fel, oavsett om "teknikern" misslyckas hitta grundorsaken bakom felet.
Jo, jag tycker det. Men varken EG eller ARN tycker det är nog. Som att jag skulle driva ärendet om tumlaren fungerade... Ska man skratta eller gråta...
 
Alfredo Alfredo skrev:
Du skriver "jag har fått utlåtande av ARN" och "ARN menar att jag måste bevisa orsaken till felet" men inget av detta framgår av din "dump". Där står i princip bara att du har möjlighet att yttra dig.
Under rubriken Om bevisning, de två första meningarna tolkar jag så. Kvitton mm har jag skickat, så jag vet inte vad jag mer ska lägga fram. De hänvisar också i detta svar till ett nytt inlägg i frågan, men EG upprepar det de sagt hela tiden och som jag framför i min anmälan är ett problem, dvs att eftersom teknikern inte hittar felet kan det inte anses föreligga fel.

Att tejpa upp telefonen, filma en körning och ta ut våt tvätt, som nån föreslog, är dock en intressant tanke.
S SteelyDan skrev:
Gärna. Se dump.
 
S SteelyDan skrev:
Under rubriken Om bevisning, de två första meningarna tolkar jag så. Kvitton mm har jag skickat, så jag vet inte vad jag mer ska lägga fram. De hänvisar också i detta svar till ett nytt inlägg i frågan, men EG upprepar det de sagt hela tiden och som jag framför i min anmälan är ett problem, dvs att eftersom teknikern inte hittar felet kan det inte anses föreligga fel.

Att tejpa upp telefonen, filma en körning och ta ut våt tvätt, som nån föreslog, är dock en intressant tanke.
Ska jag inte tolka det så?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.