electroluxaren skrev:
dessa mål brukar sluta med förlikning vilket blir en kostnad för båda parter
Vilka kostnader man själv drar på sig kan man styra över och en högst möjlig utgång är ett Elgiganten ger upp direkt för att de anser att "det väl inte vara värt för en vitvara" att låta tvisten gå till rättegång.
 
S SteelyDan skrev:
Han uttrycker en viss förståelse för EGs syn på kkl. Där av.
Tycker du? Jag håller inte med utan anser att han sakligt och objektivt beskriver situationen och avslutar även med "Därmed inte sagt att de gör rätt".

Det skadar nog aldrig att försöka betrakta en tvist genom motpartens ögon utan jag tror det är ett verktyg bland andra att nå framgång.
 
  • Gilla
jahallåja
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Varför skulle det inte det? Elgigantens torktumlare verkar ligga i prisspannet 3500 till 35000 med en normalmaskin på kanske runt 10 tkr. Det är väl ingen summa man bara kastar bort utan det är väl rätt rimligt att driva tvisten vidare om det behövs? Känns som ett mycket naturligt småmål skulle jag säga.
Nu var det en Whirlpool. Finns det sådana för 35k?
 
K Kane skrev:
Nu var det en Whirlpool. Finns det sådana för 35k?
Inser att min research uppenbarligen inte var fullgod. :oops::oops::oops: Får bättra mig!

Just nu verkar Elgiganten ha fyra modeller.

Webbsida som visar fyra olika Whirlpool torktumlare modeller med priser och lagerstatus.

Genomsnittspriset är 7293,75 så tiotusen var en överdrift. Ser man till den enda som verkar gå att beställa kostar den 13990 så tiotusen var i underkant. Tar man snittet av 7293,75 och 13990 hamnar man på 10 642 och det är väl ändå rätt nära mina 10 tkr. ;):crysmile:
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tycker du? Jag håller inte med utan anser att han sakligt och objektivt beskriver situationen och avslutar även med "Därmed inte sagt att de gör rätt".

Det skadar nog aldrig att försöka betrakta en tvist genom motpartens ögon utan jag tror det är ett verktyg bland andra att nå framgång.
Det står dig fritt.
 
K Kane skrev:
Nu var det en Whirlpool. Finns det sådana för 35k?
3995 kr. Det var rea, om jag minns rätt var ordinarie pris mellan 5500 och 6000 kr.
 
C
S SteelyDan skrev:
Han uttrycker en viss förståelse för EGs syn på kkl. Där av.
Du, elgiganten är nog bland de sista ställena jag skulle söka jobb på. Men skönt att höra att man är välkommen i gänget om det skulle krisa. (y)

Jag försvarar inte deras hantering på något sätt, så "förståelse" var kanske ett dåligt ordval. Jag förstår att de är ovilliga att sitta med svarte petter då det i deras värld är whirlpools problem. Att de rent formellt sitter med svarte petter vare sig de vill eller inte är en annan sak.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Genomsnittspriset är 7293,75 så tiotusen var en överdrift. Ser man till den enda som verkar gå att beställa kostar den 13990 så tiotusen var i underkant. Tar man snittet av 7293,75 och 13990 hamnar man på 10 642 och det är väl ändå rätt nära mina 10 tkr. ;):crysmile:
Jo, men sedan visar sig verkligheten vara 3995......:cool:
 
K Kane skrev:
Jo, men sedan visar sig verkligheten vara 3995......:cool:
Vilket heller inte är en summa jag slänger bort. Sen ska du inte glömma bort värdet av att tvåla till Elgiganten i rätten. För mig är det värt ungefär sjutusen :cool: och drar vi bort ansökningsavgiften till tingsrätten på 900 hamnar vi fasligt nära mina tiotusen. ;)(y)
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 2 till
  • Laddar…
A
Alfredo Alfredo skrev:
Vilka kostnader man själv drar på sig kan man styra över och en högst möjlig utgång är ett Elgiganten ger upp direkt för att de anser att "det väl inte vara värt för en vitvara" att låta tvisten gå till rättegång.
Killgissning?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Sen ska du inte glömma bort värdet av att tvåla till Elgiganten i rätten. För mig är det värt ungefär sjutusen :cool:
Ja, en del har billiga nöjen :p
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Killgissning?
Vad? Att "Elgiganten ger upp direkt"? Ja det är väl alldeles uppenbart ett tänkbart utfall. Eller vad menar du?
 
A
Alfredo Alfredo skrev:
Vad? Att "Elgiganten ger upp direkt"? Ja det är väl alldeles uppenbart ett tänkbart utfall. Eller vad menar du?
Låter som ett antagande utan vetenskaplig grund
 
electroluxaren skrev:
Låter som ett antagande utan vetenskaplig grund
"Vetenskaplig grund"??? Nu fattar jag inte alls vad du menar. Att den svarande kan ge upp och ersätta kärande enligt framställda krav innan rättegång är väl inget antagande utan en ren självklarhet.
 
A
Alfredo Alfredo skrev:
"Vetenskaplig grund"??? Nu fattar jag inte alls vad du menar. Att den svarande kan ge upp och ersätta kärande enligt framställda krav innan rättegång är väl inget antagande utan en ren självklarhet.
Men är det självklart att felgiganten gör det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.