1 220 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Ny sågklinga till Festool?
Börjar bli dax att köpa nya klingor till sänk och klyvsågen
Har en TS55 och CS70.
Ska vara till fina snitt så tänker att de nuvarande får vara till grovsnitt.
Ska man köra på orginal eller finns det något annat vettigt?
Har en TS55 och CS70.
Ska vara till fina snitt så tänker att de nuvarande får vara till grovsnitt.
Ska man köra på orginal eller finns det något annat vettigt?
chaser skrev:
Jag föreslår att du köper Festools egna när du behöver komplettera. Kolla på rubart.de en pålitlig tysk försäljare som brukar ha bra priser. Ett exempel som brukar kosta det dubbla i Sverige https://www.rubart.de/index.php?product=10016910
De använda lämnar du för slipning hos någon liten lokal seriös slipfirma. Brukar bli billigare och bättre än att skicka. Lite olika pris beroende på antal tänder men jag har för mig att det kostade en dryg hundring i snitt sist jag fick fick slipat. Blev som nytt.
hscn skrev:Jag föreslår att du köper Festools egna när du behöver komplettera. Kolla på rubart.de en pålitlig tysk försäljare som brukar ha bra priser. Ett exempel som brukar kosta det dubbla i Sverige [länk]
De använda lämnar du för slipning hos någon liten lokal seriös slipfirma. Brukar bli billigare och bättre än att skicka. Lite olika pris beroende på antal tänder men jag har för mig att det kostade en dryg hundring i snitt sist jag fick fick slipat. Blev som nytt.
Tack för tipset, det var ju betydligt mer rimligt än att köpa i Sverige. 2 klingor beställda.
Liknande trådar
-
Snygga till Utedasset
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Var kan jag hitta ett snyggt vägguttag till motorvärmaren?
Byggmaterial & Byggteknik -
Ny koppling till balofix?
Vatten & Avlopp -
Ny sågklinga till Festool?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Ny sågklinga till GCM 10 S?
Verktyg, Maskiner & Fordon