Hejsan:
Jag hade en elektriker här och han konstaterade att motorstarten var kaputt. Efter mycket om och men så fick jag en försändelse från EJCA och en ny dito. Det är en AEG Mbs 25 och problemet jag har är att när jag har den gamla komponenten lös går det att få starten att sitta som den ska. Men när jag monterat för att kolla funktionen så går det inte att få starten att hållas nere.
Men nu till det för mig lite överkluriga.. När jag provar den nya så går det inte att få starten att hållas nere vare sig kostymen sitter på eller ej. Är det tvunget att spänningsätta för att få funktionen som det ska?
Med vänlig hälsning, Masen

Den gamla naken.

Den gamla med kostym.

Och den nya

Och jag har INTE blandat ihop dem;)
 
Du har ju en underspänningsutlösare på den gamla dvs de två trådarna som sticker ut och som ska ha spänning om man ska kunna få skyddet att ligga till. Har du inte fått den delen till nya? Annars får du flytta över spolen om den är ok och sen testa med spänning till den. Och som du säkert förstår ska du mata den via inkommande sida på skyddet.
 
GK100 GK100 skrev:
Du har ju en underspänningsutlösare på den gamla dvs de två trådarna som sticker ut och som ska ha spänning om man ska kunna få skyddet att ligga till. Har du inte fått den delen till nya? Annars får du flytta över spolen om den är ok och sen testa med spänning till den. Och som du säkert förstår ska du mata den via inkommande sida på skyddet.
Tackar för snabb koppling och jodå, det var med en sådan och då är det "bara" att montera enheten och hoppas på det bästa. Man blir ju lite fundersam när det inte är vardagsmat direkt.
 
Ja det är bara att få dit den riktigt så funkar det säkert bra igen. Annars har du väl några kattskinnselektriker som kan bistå. :)
 
  • Gilla
Noramasen
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Ja det är bara att få dit den riktigt så funkar det säkert bra igen. Annars har du väl några kattskinnselektriker som kan bistå. :)
GLP!! Du menar att det bör/SKA vara en med behörighet med tanke på känsligt vid montage på grund av risk för statisk utslagning? GLP GLP;)
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.