Medlem
· Stockholm
· 4 008 inlägg
Godmorgon
Skall bygga helt nytt elsystem i en stuga hemma.
Tänkte stoppa in en elcentral redan från början för att ha byggström.
Så jag undrar om det finns någon elcentral med ett vägguttag i för att ha byggström?
Skall bygga helt nytt elsystem i en stuga hemma.
Tänkte stoppa in en elcentral redan från början för att ha byggström.
Så jag undrar om det finns någon elcentral med ett vägguttag i för att ha byggström?
Medlem
· Korpilombolo
· 3 344 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 008 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 008 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 344 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 008 inlägg
Huvudcentral är 20A, och den nya undercentralen kanske blir 10A, det fungerar väl, för det är väl så man gör?imported_Benno skrev:
Men jag får inte sätta en 16A europadon på matningen för att driva en byggcentral med 16A säkring?
Medlem
· Stockholm
· 4 008 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 008 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 008 inlägg
Hej
Vill bara avsluta med att jag satte in en elcentral direkt för att underlätta arbetet med lyse och dammsugare ect.
En av riskerna är dock när målning pågår att kåpan inte är på plats över elcentralen och man vill ha lyse och dammsugare igång, det är ju mindre bra..
Nu var huvudströmbrytaren avslagen mestadels och en tjock plastpåse tejpad över elcentralen och endast eluttaget tillgängligt, men plastpåse över elcentralen kanske var helt fel det med....
Upplys mig gärna...
Vill bara avsluta med att jag satte in en elcentral direkt för att underlätta arbetet med lyse och dammsugare ect.
En av riskerna är dock när målning pågår att kåpan inte är på plats över elcentralen och man vill ha lyse och dammsugare igång, det är ju mindre bra..
Nu var huvudströmbrytaren avslagen mestadels och en tjock plastpåse tejpad över elcentralen och endast eluttaget tillgängligt, men plastpåse över elcentralen kanske var helt fel det med....
Upplys mig gärna...