1 056 läst · 5 svar
1k läst
5 svar
Ny dränering - ska man acceptera en lokal sänkning?
Har köpt en utbyggnad inkl dränering av en entreprenör. Efter färdigställandet i våras har vi nu låtit utföra en filmning av dräneringen, och ser då att det finns en lokal sänkning längs ena långväggen, där hela dräneringsröret är fyllt med vatten. Efter denna sänkning återgår dräneringen till att falla mot dräneringsbrunnen.
Min fundering är om denna typ av lokala sänkning är något man glatt får nöja sig med, eller om det är något man kan reklamera?
Tack på förhand.
Min fundering är om denna typ av lokala sänkning är något man glatt får nöja sig med, eller om det är något man kan reklamera?
Tack på förhand.
Nej, jag är beredd att hålla med. Jag vill gärna ta det på reklamation.
Dräneringen på befintliga huset som vi gjorde själva förra året filmades också, och den är helt klanderfri utan en enda sänkning på hela sträckan.
Det är ganska fritt runtomkring, inga markarbeten är gjorda som förstörs eller något, så det är enkelt att komma åt.
Dräneringen på befintliga huset som vi gjorde själva förra året filmades också, och den är helt klanderfri utan en enda sänkning på hela sträckan.
Det är ganska fritt runtomkring, inga markarbeten är gjorda som förstörs eller något, så det är enkelt att komma åt.
wildeside skrev:
Konstigt att de missat att fylla upp den där svackan men men.
Jag hade inte brytt mig. Så länge röret ligger djupare än sulan. Rören ska ju ligga på en ledningsbädd minst 150mm tjock. Så vatten kommer det finnas där hela tiden. Fiberduken ska förhindra att terrassen och det dränerande lagret inte blandar ihop sig.
Jag hade inte brytt mig. Så länge röret ligger djupare än sulan. Rören ska ju ligga på en ledningsbädd minst 150mm tjock. Så vatten kommer det finnas där hela tiden. Fiberduken ska förhindra att terrassen och det dränerande lagret inte blandar ihop sig.
Liknande trådar
-
ny vägg, dränering - var ska man börja??
Utbyggnad och tillbyggnad -
"Ny" dränering som inte fungerar - kan det vara dolt fel?
Köpa & Sälja hus -
Nytt ftx aggregat - dränering
Ventilation -
Små fuktfläckar källargolv/vägg - andra åtgärder än ny dränering?
Grund & Markarbeten -
Nytt hus - Fylla upp en meter runt om - Med vad under jorden för bra dränering?
Fråga trädgårdsdesignern söndag 7 april 20-22