Som rubriken lyder så är det dax för ny diskmaskin. MEN, vissa av måtten stämmer inte och undrar om det har någon betydelse.
Min befintliga lucka/front är 780mm i höjd, på anvisningen står det att luckan/fronten MAX ska vara 725mm. Detta betyder väl bara att jag måste jacka i sockeln för att allt ska falla på plats eller har jag fel?
Kan det vara andra problem med att min lucka är större?
Sen är måtten på bilden från golv till undersida bänkskiva 815-875mm. Mitt mått från golv till undersida bänkskiva är 900mm.
Tacksam för svar.
Min befintliga lucka/front är 780mm i höjd, på anvisningen står det att luckan/fronten MAX ska vara 725mm. Detta betyder väl bara att jag måste jacka i sockeln för att allt ska falla på plats eller har jag fel?
Sen är måtten på bilden från golv till undersida bänkskiva 815-875mm. Mitt mått från golv till undersida bänkskiva är 900mm.
Tacksam för svar.
Standardhöjd på arbetsbänk i kök är 90 cm så det minus 2,5 - 3 cm ger vilken höjd diskmaskinen kan ha, du verkar ha en avvikelse från std.
Funderingarna runt luckan förstod jag inte, är det en integrerad maskin du har nu med samma typ av lycka som resten av köket?
Funderingarna runt luckan förstod jag inte, är det en integrerad maskin du har nu med samma typ av lycka som resten av köket?
Produkter som diskuteras: "arbetsbänk"

Arbetsbord Master 600 Wolfcraft
Ergonomiskt bord för varje kroppshålling
1 809 kr inkl moms
Läs mer
Ursäkta otydligheten. Ja, det är en integrerad maskin jag har och luckan som sitter på i dagsläget. Det är samma typ av lucka som resterande av köket. Men luckan jag har är längre/högre är rekommenderade mått på deras hemsida.K Kurtivan skrev:
Eftersom du har mycket luft ovanför maskinen kanske det går att lösa. Om du har maskinen på låg höjd och monterar luckan med max överstick kanske utsticket under fronten blir tillräckligt lite för att det skall funka.G Gizmokvack_ skrev:Som rubriken lyder så är det dax för ny diskmaskin. MEN, vissa av måtten stämmer inte och undrar om det har någon betydelse.
Tacksam för svar.
Lite så jag tänker också. Det måste ju gå att lösa när maskinen väl kommer. I dagsläget har jag jackat för diskmaskinsluckan i golvsockeln så att luckan går fritt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden