18 689 läst · 42 svar
19k läst
42 svar
Ny diskmaskin 2012
Sida 1 av 3
Hej
Vår diskmaskin gick just sönder, så nu ska vi köpa en ny.
Vi letar inte efter den billigaste, vi bor på landet och har ca 6 mil till reparatör.
Utan kvalitet som håller. Finns det några som nyligen köpt diskmaskiner som ni är nöjda med ? Är det speciella märken som håller bättre än andra ?
Legul
Vår diskmaskin gick just sönder, så nu ska vi köpa en ny.
Vi letar inte efter den billigaste, vi bor på landet och har ca 6 mil till reparatör.
Utan kvalitet som håller. Finns det några som nyligen köpt diskmaskiner som ni är nöjda med ? Är det speciella märken som håller bättre än andra ?
Legul
Köp en Asko eller Cylinda men ej 200 serien som är en billighetsvariant som är tillverkad i Turkiet. Askon och Cylindan är tillverkade i samma fabrik här i Sverige och håller en hög kvalite, har själv en Asko 5654WXXL som tar 17 st. kurvert men samma utvändiga mått som de maskiner som tar 12 kuvert som är standart för diskmaskiner, de har plattat till motorn så de får in så mycket disk, jag är mycket nöjd med denna maskin.
Som vanligt säger jag att Miele ger mest valuta för pengarna. Kolla vikten på maskinerna. Vrid på luckan och se hur mycket den flexar. Miele är det enda fabrikatet som gör rejäla konsumentprodukter, övriga verkar bygga i aluminiumfolie.
Är Miele fortfarande bra ? Har dom inte blivit uppköpta av någon ?Consensus skrev:
Vi köpte en Cylinda DM-750-FI och är mycket nöjda.. Tar mycket disk, har låg ljudnivå (viktigt tyckte vi) och diskar bra. Kanske inte den snabbaste som finns, men det finns snabbprogram..Skumpen skrev:
+1. Supernöjd med Miele. Kommer inte in några andra vitvaror i mitt hus längre.Consensus skrev:
Köpte en Asko för ca 2 år sedan som har fungerat helt kanon, knäpptyst, tar fler kuvert än 12 så kan bara rekommendera .... kvalitet och bra konstruktion som håller även det inte är "Miele kvalitet" fullt ut men det är inte heller Miele pris på maskinerna heller.
Niclas
Niclas
Cylinda och Asko är samma tillverkare (Cylinda)legul skrev:
Asko finns i silver. I från början var den ämnad för utlandet
men den säljs även i Sverige nu.
Vi har Asko sedan 1 år tillbaka och är helt nöjda med den.
Vi hade tidigare Cylinda i 3 år men gav bort den till min syster
eftersom den var vit och vi bytte alla vitvaror i köket till silver.
Hon berömmer den varje gång vi träffas eftersom hon tidigare bara haft budgetmaskiner.