Hej,
Jag funderar på utöka min batterilagring med ett annat företaget? Jag har frågade säljare från den den nya batteri och han tyckte att jag kommer nog tappa det som kallas installations garanti. Gissa att det gäller bara den dellen som gäller min batteri men i västa fall äeven växelriktare com dem behöver röra på den. Läste lite om den nya företag villkor och så klart dem ta inte någon ansvar på någon fel installation från dem andra företaget. I värsta fall få jag vänta tills batterier billigare och anlita samma företaget ( på grund av checkwatt jag kunde inte köra batteri till mig själv och testa men jag kan säga att den har varit en riktig huvudvärk på grund av balanstjenst) då är den inte så mycket atraktiv just nu när finns andra flera batterier.

Någon som är kunnig om detta?

• Gilla
Geografica
  • Laddar…
Om du gör förändringar i anläggningen så kommer fel på grund av det (givetvis) inte täckas av företaget som gjorde den ursprungliga installationen, då det inte var de som orsakade felet.

Fel som orsakas av förändringen ska (givetvis) hanteras av den som orsakat dem.

Så långt är allt enkelt och rimligtvis något som alla kommer att hålla med om.

Men, när det sedan övergår i praktik så kommer resultatet med största sannolikhet vara så att det ursprungliga företaget kommer anse att alla fel som uppstår beror på företaget som utökade anläggningen, då allt fungerade innan och de "inte har gjort något fel".
Det andra företaget kommer på motsvarande vis hävda att de inte har gjort något fel och att det antingen beror på att det ursprungliga företaget gjort något fel från början eller att det är fel som är helt orelaterade till den ändring de har gjort och att de därför inte ska stå för något.

Vem av dem som har rätt kommer att variera, men det kommer i slutänden vara du som sitter med problemet.

Dvs, det kommer vara du som behöver inkräva "bevis" från respektive företag för att ta reda på vem som kan anses ha orsakat felet och sedan försöka driva det mot dem.

Samtidigt så finns det ju inget (annat än Murphy's lag) som säger att det kommer att gå fel, så med rätt leverantör så kan det ju gå utmärkt att komplettera oavsett vem som gjort den ursprungliga installationen.

• Gilla
Andre Fontes
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Om du gör förändringar i anläggningen så kommer fel på grund av det (givetvis) inte täckas av företaget som gjorde den ursprungliga installationen, då det inte var de som orsakade felet.

Fel som orsakas av förändringen ska (givetvis) hanteras av den som orsakat dem.

Så långt är allt enkelt och rimligtvis något som alla kommer att hålla med om.

Men, när det sedan övergår i praktik så kommer resultatet med största sannolikhet vara så att det ursprungliga företaget kommer anse att alla fel som uppstår beror på företaget som utökade anläggningen, då allt fungerade innan och de "inte har gjort något fel".
Det andra företaget kommer på motsvarande vis hävda att de inte har gjort något fel och att det antingen beror på att det ursprungliga företaget gjort något fel från början eller att det är fel som är helt orelaterade till den ändring de har gjort och att de därför inte ska stå för något.

Vem av dem som har rätt kommer att variera, men det kommer i slutänden vara du som sitter med problemet.

Dvs, det kommer vara du som behöver inkräva "bevis" från respektive företag för att ta reda på vem som kan anses ha orsakat felet och sedan försöka driva det mot dem.

Samtidigt så finns det ju inget (annat än Murphy's lag) som säger att det kommer att gå fel, så med rätt leverantör så kan det ju gå utmärkt att komplettera oavsett vem som gjort den ursprungliga installationen.
Helt rätt. jag ska ser om jag kan anlita dem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.