14 385 läst · 3 svar
14k läst
3 svar
Ny autocad fråga, bakgrundsfärg?
Jag läste just Rapid fråga om paperspace/modelspace med intresse. Jag hade listat ut hur det funkar men en annan grej jag fasnat i är en sån grundläggande sak som hur jag ändrar bakgrundsfärgen i model fliken. Den är vit från början och jag vill ha den svart i stället.
Jag redigerar mest i befintliga ritningar och när man öppnar dom så är det gula streck på vit bakgrund = syns ej.... Hoppar jag till layout fliken så får jag ju min svarta bakgrund men av svaren på Rapids fråga såg jag att det är i model fliken man normalt ska jobba. Hur får jag då svart bakgrund i model fliken?
Eller har jag missförstått rentav?
Jag kör autocad lt 2002 (med elprocad) och autocad 2006.
Jag redigerar mest i befintliga ritningar och när man öppnar dom så är det gula streck på vit bakgrund = syns ej.... Hoppar jag till layout fliken så får jag ju min svarta bakgrund men av svaren på Rapids fråga såg jag att det är i model fliken man normalt ska jobba. Hur får jag då svart bakgrund i model fliken?
Hej!jakim skrev:Jag läste just Rapid fråga om paperspace/modelspace med intresse. Jag hade listat ut hur det funkar men en annan grej jag fasnat i är en sån grundläggande sak som hur jag ändrar bakgrundsfärgen i model fliken. Den är vit från början och jag vill ha den svart i stället.
Gå in under Options-Display-Color
Modeltab Background
Ändra till Black.
Good Luck
Liknande trådar
-
Bomljud vid ny puts o fråga om regn
Fasad -
Nybörjarfråga: Renovera staket
Byggmaterial & Byggteknik -
12V DC - Nybörjarfråga om Ampere
El -
Nybörjare med fråga om avloppsrör
Badrum -
Hej ! Har frågat lite om hjälp här innan och då de flesta sågade min planlösning har jag gjort en ny som jag väldigt gärna vill ha lite Åsikter om
Planlösningar