1 379 läst · 7 svar
1k läst
7 svar
Nu så har vi nog bestämt oss!
Var och tittade på en helt fantastisk tomt idag med ett läge som nog inte kan bli mycket bättre. Känns som att sumpar vi denna så kommer det nog dröja många år innan ett tillfälle som detta dyker upp igen.
Så på måndag ringer jag upp och säger ja, och sen ska det till handpenning.
Eftersom huset måste byggas genom Anebyhus så håller vi på att kolla planlösningar för fullt och det finns ett par som skulle passa oss jättebra. Få väl ta med ett par förslag och få kostnadskalkyler på dom och välja utifrån det sen.
Det är ingen av er som byggt enplanshus som Klosterliden el. Hemstigen som kan ge oss ett hum om pris?
Så på måndag ringer jag upp och säger ja, och sen ska det till handpenning.
Eftersom huset måste byggas genom Anebyhus så håller vi på att kolla planlösningar för fullt och det finns ett par som skulle passa oss jättebra. Få väl ta med ett par förslag och få kostnadskalkyler på dom och välja utifrån det sen.
Det är ingen av er som byggt enplanshus som Klosterliden el. Hemstigen som kan ge oss ett hum om pris?
Kul!!!
Då har vi kommit ungefär lika långt ..
Var ligger er tomt *nyfiken*?
Själva köper vi tomten privat och har därför hamnat i en jättedjungel av olika hustillverkare... Får väl se vad det blir... troligtvis kommer det ta ett år att bestämma sig *beslutsångest*!!
Lycka till!
Då har vi kommit ungefär lika långt ..
Var ligger er tomt *nyfiken*?
Själva köper vi tomten privat och har därför hamnat i en jättedjungel av olika hustillverkare... Får väl se vad det blir... troligtvis kommer det ta ett år att bestämma sig *beslutsångest*!!
Lycka till!
Jo, jag hade nog föredragit att köpa tomten privat och slippa att binda upp sig vid ett speciellt företag, MEN här är tomterna (om man hittar någon) så fruktansvärt dyra att det inte var något alternativ.
Denna tomten ligger utanför Kungsbacka och har exakt det läget vi alltid drömt om
Var ligger er?
Förstår att ni har en djungel framför er nu när ni ska välja hustillverkare. Men beställ hem alla kataloger ni hittar på nätet så kan ni ju sitta hemma och bläddra i lugn och ro.
Då kanske vi följs åt sen när husbygge börjar närma sig också. Man undrar ju vad man gett sig in på.....
Denna tomten ligger utanför Kungsbacka och har exakt det läget vi alltid drömt om
Var ligger er?
Förstår att ni har en djungel framför er nu när ni ska välja hustillverkare. Men beställ hem alla kataloger ni hittar på nätet så kan ni ju sitta hemma och bläddra i lugn och ro.
Då kanske vi följs åt sen när husbygge börjar närma sig också. Man undrar ju vad man gett sig in på.....
Vår tomt ligger ute på Hönö ;D.
Jag tror nog ert byggande kommer gå bra mycket snabbare än vårt . Vårt enda krav är att vi har flyttat innan vår son ska börja i skolan (han är 1 år nu).
Just nu ska vi ta kontakt med några olika hustillverkare. Bl.a. Trivselhus, Onsalavillan, Götenehus och Eksjöhus. Därefter är det väl dax att välja vilket hus det blir och sedan ansöka om bygglov.
När vi sedan har bestämt hus och fått bygglovet godkänt så är nog 2005 slut. Så under 2006 räknar vi med att börja bygga och innan 2007 bör vi väl ha flyttat !
Hur ser er plan ut just nu? När beräknar ni vara klara?
Jag tror nog ert byggande kommer gå bra mycket snabbare än vårt . Vårt enda krav är att vi har flyttat innan vår son ska börja i skolan (han är 1 år nu).
Just nu ska vi ta kontakt med några olika hustillverkare. Bl.a. Trivselhus, Onsalavillan, Götenehus och Eksjöhus. Därefter är det väl dax att välja vilket hus det blir och sedan ansöka om bygglov.
När vi sedan har bestämt hus och fått bygglovet godkänt så är nog 2005 slut. Så under 2006 räknar vi med att börja bygga och innan 2007 bör vi väl ha flyttat !
Hur ser er plan ut just nu? När beräknar ni vara klara?
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
[quote author=Lowzie link=board=Hantverkare;num=1096640607;start=0#3 date=10/02/04 kl 11:25:50]
quote]
Vad spännande är ni härifrån?
Var på Hönö skall ni bygga om man får fråga?
Vi ska oxå bygga på Hönö, i Röd.
Huset kommer att bli ett modifierat 1 1/5 plan Vision från VästkustVillan/Stugan.
http://www.vastkuststugan.se/ht-php/nytt.php3?=&id=5923&login=g%F6teborg
Väntar på bygglovet som tar sin lilla tid :
Men den som väntar på nåt gott...
quote]
Vad spännande är ni härifrån?
Var på Hönö skall ni bygga om man får fråga?
Vi ska oxå bygga på Hönö, i Röd.
Huset kommer att bli ett modifierat 1 1/5 plan Vision från VästkustVillan/Stugan.
http://www.vastkuststugan.se/ht-php/nytt.php3?=&id=5923&login=g%F6teborg
Väntar på bygglovet som tar sin lilla tid :
Men den som väntar på nåt gott...
Vi ska bygga alldeles vid Lapposand ;D.
Bor inte på Hönö, men har hela tjocka släkten där . Min mamma flyttade därifrån, men jag ser till så att det blir ordning och flyttar tillbaka *s*.
Hurdan detaljplan har ni? Vi får max bygga 140 kvm totalarea och 33 graders lutning på tak.
När ansökte ni om bygglov? Hur länge har ni väntat? *nyfiken*
Fint hus ni ska bygga! Såg det på husknuten å tyckte det verkade kanon, förutom att sovrummen var lite väl små
Bor inte på Hönö, men har hela tjocka släkten där . Min mamma flyttade därifrån, men jag ser till så att det blir ordning och flyttar tillbaka *s*.
Hurdan detaljplan har ni? Vi får max bygga 140 kvm totalarea och 33 graders lutning på tak.
När ansökte ni om bygglov? Hur länge har ni väntat? *nyfiken*
Fint hus ni ska bygga! Såg det på husknuten å tyckte det verkade kanon, förutom att sovrummen var lite väl små
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Vi ska ha golv över hela övervåningen + balkong, halva övervåningen ska vi ha som sovrum
Vi har oxå förlängt hela huset med 1.20m.
Vision finns i många olika varianter o har man egna ideer så går det oxå.
Rummet där nere skall vår lilla dam ha.
Vet faktiskt inte hur planen ser ut.
Har inte så stor tomt så man kan breda ut sig direkt så det fick bli 1 1/5 plan, skulle kanske vilja haft ett som låg i vinkel men man tager vad man haver
Vi lämnade in byggansökan 18 aug. o det e stört omöjligt o få tag på damen som har hand om detta på kommun
Skall ni köra själva eller på totalentreprenad?
Vi köper bara huset och stomresningen från husföretaget.
Hantverkare o en del jobb fixar vi själva.
Kul att det finns öbor på detta forumet oxå.
Om det e nåt du vill fråga om så e det bara att köra på...
Vi har oxå förlängt hela huset med 1.20m.
Vision finns i många olika varianter o har man egna ideer så går det oxå.
Rummet där nere skall vår lilla dam ha.
Vet faktiskt inte hur planen ser ut.
Har inte så stor tomt så man kan breda ut sig direkt så det fick bli 1 1/5 plan, skulle kanske vilja haft ett som låg i vinkel men man tager vad man haver
Vi lämnade in byggansökan 18 aug. o det e stört omöjligt o få tag på damen som har hand om detta på kommun
Skall ni köra själva eller på totalentreprenad?
Vi köper bara huset och stomresningen från husföretaget.
Hantverkare o en del jobb fixar vi själva.
Kul att det finns öbor på detta forumet oxå.
Om det e nåt du vill fråga om så e det bara att köra på...