Som sagt, jag flyttar och har ett SPC4320 installerat i huset och kommer att lämna över det till nya ägaren.

Vad och hur gör jag gör att allt ska bli rätt med app mm? Vad behöver registreras och vad behöver raderas?

har ganska bra koll och har gjort programmeringen av larmet själv, men tänkte att det vore bra med en lista vad jag bör göra när jag för över det!

K KristoferL skrev:
Som sagt, jag flyttar och har ett SPC4320 installerat i huset och kommer att lämna över det till nya ägaren.

Vad och hur gör jag gör att allt ska bli rätt med app mm? Vad behöver registreras och vad behöver raderas?

har ganska bra koll och har gjort programmeringen av larmet själv, men tänkte att det vore bra med en lista vad jag bör göra när jag för över det!
Jag skulle gå in i centralens gränssnitt och radera alla användare (eller lämna en administratör och sätta kod 1111), då tar du också bort möjligheten för dig själv att styra/ logga in i larmet på distans. Du kan ju också ta bort knytningen till centralen ur din app och Connect konto men det garanterat ju inte för nya ägaren att inte flera personer har konto till centralen.

Skriv upp ingenjörskoden och ATS id på en lapp och lämna till nya ägaren så kan dom logga in och lägga nya användare och därefter börja använda Connect/appen osv.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.