Hej!

Jag undrar om det är någon därute som har eller byggt ihopa en nordpeis tokyo murspis med premodul skorsten och satt ihop delarna själv? Har lite tekniska frågor.

Mvh Andreas
 
Hej nu var det ett Tag sedan men hur gick det? Har köpt en Tokyo och ska köpa premodul skorsten till och installera själv så vore kul o höra hur det gick!
 
Det var väldigt enkelt. Jag kommer ihåg att jag fick ett par påsar med lim med, typ fix som man blandar själv. Jag använde bara en liten del av det. Delarna är så tunga så det behöver inte limmas så mycket. Jag har eldat 2-3 år i min nu. Den är lika fin som när den var ny, inga sprickor.

Jag krånglade till det när jag byggde ihop min. Läste inte ritningen noga och lyckades sätta på en "murkrans" för mycket. Det som var konstigt tycker jag var att dom skickade med en krans för mycket ca 10cm hög. Det brukar vara tvärtom, att det saknas delar. Jag bara tog för givet att alla delar skulle på...

Det gjorde att startröret till skorstenen inte stämde. Innan jag kom på detta att det var en krans för mycket blev det många samtal både hit och dit.....

Tilluften var lite meckig att få dit, ganska trångt. Men i det hela var det inga problem.
 
Okej tack för ditt svar, vår Tokyo är tom. Ett utställningsex så den är väll lite enklare oxå, bara att stapla upp. Dock när vi beställde skorsten sa den första vi pratade med att bygga upp kamin och installera skorstenen var absolut inget de rek. Att man gjorde själv då det är jättesvårt, särskilt om skorstenen har vinklar vilket vår kommer ha, men vad skönt att det gick hyfsat smidigt :) vi har precis gjort klart med tilluften undertill så nu väntar vi bara på att skorsten ska komma så vi kan montera ihop allt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.