Hej,

Jag undrar om någon har byggt uterum och använt glaspartier från Nordiska Fönster?
Hur fungerar de som vinterträdgård?
Känns kosntruktionen rejäl/gedigen?
Enkel montering?
Andra synpunkter, bra som dåliga?
 
Bumpar tråden.
Någon med erfarenhet av Nordiska Fönster?
 
Hej,

Jag byggde ett hus med Nordiska fönster. I ett tidigare hus har jag använt mig av Elitfönster Orginal.

Jag skulle säga att de fasta fönsterpartierna och altandörrarna är det ingen skillnad på Elitfönster eller Nordiska fönster. På vridfönsterna är låshasparna (de som åker ut på sidan när man stänger fönstret) betydligt sämre på Nordiska fönster.

Nordiska fönster tillverkade sina fönster i baltikum med norrlandsvirke. Materialet och konstruktionen har jag inget att klaga på.

Så om du skall bygga en vinterträdgård med fasta glaspartier och dörrar, så skulle jag utan tvivel köpa Nordiska fönster. Förutsatt att prisskillnaden är vad den var när jag köpte. Jag köpte deras Passivfönster (U-värde: 0,7) för ca 50% av Elitfönsters pris på Orginal (U-värde 1,1)
 
  • Gilla
matwe
  • Laddar…
H heppesson skrev:
Hej,

Jag byggde ett hus med Nordiska fönster. I ett tidigare hus har jag använt mig av Elitfönster Orginal.

Jag skulle säga att de fasta fönsterpartierna och altandörrarna är det ingen skillnad på Elitfönster eller Nordiska fönster. På vridfönsterna är låshasparna (de som åker ut på sidan när man stänger fönstret) betydligt sämre på Nordiska fönster.

Nordiska fönster tillverkade sina fönster i baltikum med norrlandsvirke. Materialet och konstruktionen har jag inget att klaga på.

Så om du skall bygga en vinterträdgård med fasta glaspartier och dörrar, så skulle jag utan tvivel köpa Nordiska fönster. Förutsatt att prisskillnaden är vad den var när jag köpte. Jag köpte deras Passivfönster (U-värde: 0,7) för ca 50% av Elitfönsters pris på Orginal (U-värde 1,1)
Det är alltid kul när någon håller liv i 10 år gamla trådar :)
Nu blev det ett vår-höst uterum, inköpt från Skånska Byggvaror. Din input är dock välkommen och kommer att tas i beaktning inför kommande projekt.
 
H heppesson skrev:
Hej,

Jag byggde ett hus med Nordiska fönster. I ett tidigare hus har jag använt mig av Elitfönster Orginal.

Jag skulle säga att de fasta fönsterpartierna och altandörrarna är det ingen skillnad på Elitfönster eller Nordiska fönster. På vridfönsterna är låshasparna (de som åker ut på sidan när man stänger fönstret) betydligt sämre på Nordiska fönster.

Nordiska fönster tillverkade sina fönster i baltikum med norrlandsvirke. Materialet och konstruktionen har jag inget att klaga på.

Så om du skall bygga en vinterträdgård med fasta glaspartier och dörrar, så skulle jag utan tvivel köpa Nordiska fönster. Förutsatt att prisskillnaden är vad den var när jag köpte. Jag köpte deras Passivfönster (U-värde: 0,7) för ca 50% av Elitfönsters pris på Orginal (U-värde 1,1)
Du är glömde läsa reglerna när du registrerade dig...
§ 6.2 Dold reklam
Upprepade, systematiska rekommendationer av produkter eller tjänster från samma eller olika medlemmar kan komma att ses som reklam även om ingen tydlig koppling finns. Denna typ av inlägg kan raderas utan förvarning.

Det är inte heller tillåtet att hylla, tipsa om ett företag, en produkt eller tjänst förrän man har gjort 50 inlägg i forumet alternativt har varit medlem mer än ett år. Denna regel har vi för att undvika dold reklam.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.