Detta händer inte alltför sällan och ofta med en välfylld burk.
Att bara trycka eller slå tillbaka munstycket resulterar garanterat i att innehållet hamnar överallt utan att munstycket snäpper fast igen.
Någon som löst detta elände?
Att bara trycka eller slå tillbaka munstycket resulterar garanterat i att innehållet hamnar överallt utan att munstycket snäpper fast igen.
Någon som löst detta elände?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns det verkligen någon lösning? Vore bra att få lära sig.TorpAnders skrev:
Trodde enda sättet är att offra lite av innehållet och försöka undvika eventuellt kladd.
Hur menar du nu?TorpAnders skrev:
Du sätter på rätt munstycke, trycker ned det så att den börjar spraya lite.
Menar du att det fortfarande är löst efteråt?
Det är inget jag upplever till vardags, utan när man väl har tryckt ned det ordentligt så sitter det fast tills dess att jag lossar det igen.
Har den väl släppt så går inte denna typ av burk att rädda om inte någon här kommer med en lösning.Dowser4711 skrev:
Att bara trycka ner den på röret går inte för att röret helt enkelt fjädrar ner i burken
Vilken sorts burk är det? Har inte varit med om fenomenet.
(Så nobellpriset går till alla andra tillverkare?)
(Så nobellpriset går till alla andra tillverkare?)
Vanligtvis har munstycket torkat ihop. Men det här borde väl umarellforumet klara av att lösa.
Just denna burk är tillverkad av CRC vilket inte direkt är en okänd spelare i sprejburks branschen.Dowser4711 skrev:
Insektsdödare typ radar och någon fälgfärg från feltema har jag färskt minne av, men det drabbar nog de flesta.
Har ett antal CRC-burkar hemma men har aldrig drabbats av det fenomenet du beskriver.TorpAnders skrev:
Visst kan ett munstycke lossa någon gång, men att de inte skulle fastna på plats igen efteråt känner jag inte igen.
Om de torkar igen brukar munstycket fortfarande gå att få tillbaka på plats, även om det inte gör mycket nytta.
Jag tror du behöver trycka hårdare.
Sätt munstycket på plats och rikta i ofarlig riktning, tex ner i en papperskorg.
Spraya sedan, fast tryck hårdare än du brukar (utan att knäcka röret såklart) så kanske munstycket fastnar igen.
Sätt munstycket på plats och rikta i ofarlig riktning, tex ner i en papperskorg.
Spraya sedan, fast tryck hårdare än du brukar (utan att knäcka röret såklart) så kanske munstycket fastnar igen.