asppie skrev:
I mitt fall är det bara lågbyggande som gäller. Befintligt golv består ju av 50mm markisolering, spånskiva och laminat. Nivell och Granab skulle bli nästan dubbelt så dyrt jämfört med Jape.
Jape har offererat ca 10.000kr i materialkostnad.
Anders07 menade nog Nivells distansmatta, alltså samma lågbyggande lösning som platon och jape
 
anders07 skrev:
Precis, denna: [länk]
Har du tittat på den?
Nej den har jag inte kikat på. Tvivlar på att det skulle bli så mycket billigare ändå.
Alla har ju samma teknik med knottrig matta, det som möjligen skiljer är ju deras sätt att suga ner luften. Genom en enkelt galler eller genom fler. Sedan kostar ju fläktarna olika mycket....
 
anders07 skrev:
Kollade du pris på Nivells lågbyggande?
Vore intressant att jämföra...
Nej, jag har inte fått något underlag från återförsäljaren i Växjö. Jag skickade ritning med offertbegäran för snart 2 veckor sedan men det verkar ha fastnat på någons skrivbord. Sen ringde jag återförsäljaren för Platon, men de var oxå ointresserade/okunniga, så därför valde vi Jape. Allt för många gånger har jag retat mig på dålig service och ointresserade försäljare :)
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
...fast jag håller med - det hade varit intressant å jämföra priserna!
 
Jag installerade Granab på 80 kvm i somras, fruktansvärt dyrt. Jag tycker kvaliteten på materialet är bra och jag har inga resonansproblem från mitt biorum....

Valde Granab på grund av mycket bättre pris än Nivell, rena fantasipriserna, dessutom har Granab inget organiskt material som Nivell i sin konstruktion. Nu i efterhand hade jag nog rivit och installerat allt själv men injusteringen av alla reglar på mitt ojämna golv hade säkert drivit mig till vansinne.... :)
 
Bödde skrev:
Nej, jag har inte fått något underlag från återförsäljaren i Växjö. Jag skickade ritning med offertbegäran för snart 2 veckor sedan men det verkar ha fastnat på någons skrivbord. Sen ringde jag återförsäljaren för Platon, men de var oxå ointresserade/okunniga, så därför valde vi Jape. Allt för många gånger har jag retat mig på dålig service och ointresserade försäljare :)
Både Jape och Granab har varit extremt snabba på att svara. De håller den policy jag lärt mig dvs. svara inom 24 timmar.
 
  • Gilla
Akronym
  • Laddar…
lejer skrev:
Jag installerade Granab på 80 kvm i somras, fruktansvärt dyrt. Jag tycker kvaliteten på materialet är bra och jag har inga resonansproblem från mitt biorum....

Valde Granab på grund av mycket bättre pris än Nivell, rena fantasipriserna, dessutom har Granab inget organiskt material som Nivell i sin konstruktion. Nu i efterhand hade jag nog rivit och installerat allt själv men injusteringen av alla reglar på mitt ojämna golv hade säkert drivit mig till vansinne.... :)
Injusteringen borde man väl kunna fixa enkelt med en rotationslaser eller är jag helt ute och cyklar?
 
Bödde skrev:
Nej, jag har inte fått något underlag från återförsäljaren i Växjö. Jag skickade ritning med offertbegäran för snart 2 veckor sedan men det verkar ha fastnat på någons skrivbord. Sen ringde jag återförsäljaren för Platon, men de var oxå ointresserade/okunniga, så därför valde vi Jape. Allt för många gånger har jag retat mig på dålig service och ointresserade försäljare :)
Tråkigt... Jag hade en väldigt bra dialog med Nivell själv och de förklarade massor trots att jag då inte hade bestämt mig för Nivell ännu...
 
asppie skrev:
Injusteringen borde man väl kunna fixa enkelt med en rotationslaser eller är jag helt ute och cyklar?
Ja, "enkelt" är väl en definitionsfråga... Firman som var här hos oss och lade in Nivell hade laser naturligtvis men höll ändå på i två dagar och justerade...
 
anders07 skrev:
Tråkigt... Jag hade en väldigt bra dialog med Nivell själv och de förklarade massor trots att jag då inte hade bestämt mig för Nivell ännu...
Detta var en återförsäljare i Växjö som klantade sig. Jag pratade oxå med Nivell direkt, väldigt trevliga och bra!
 
Som flera varit inne på vill jag oxå framhålla servicen på Jape ventgolv. Jag ringde i måndags, säljaren förklarade i 30 min och svarade på alla mina frågor. 5 min efter vårt samtal fick jag info och monteringsbeskrivning via e-post.
Tisdag kl 16.30 skickade jag ritning på rummet.
Onsdag kl 8.30 ringde han för å stämma av min ritning med mig, samtidigt som vi resonerade kring olika lösningar på ditt och datt. Kl 10.25 hade jag offert och en skalenlig ritning i datorn.
Strålande!!!
Allt material (exkl golvbeklädnad) till 46 m2 = 12600 kr. Helt ok tycker jag!
 
  • Gilla
asppie och 4 till
  • Laddar…
Bödde skrev:
Som flera varit inne på vill jag oxå framhålla servicen på Jape ventgolv. Jag ringde i måndags, säljaren förklarade i 30 min och svarade på alla mina frågor. 5 min efter vårt samtal fick jag info och monteringsbeskrivning via e-post.
Tisdag kl 16.30 skickade jag ritning på rummet.
Onsdag kl 8.30 ringde han för å stämma av min ritning med mig, samtidigt som vi resonerade kring olika lösningar på ditt och datt. Kl 10.25 hade jag offert och en skalenlig ritning i datorn.
Strålande!!!
Allt material (exkl golvbeklädnad) till 46 m2 = 12600 kr. Helt ok tycker jag!
Man önskar fler leverantörer skötte sig så! :)
 
anders07 skrev:
Man önskar fler leverantörer skötte sig så! :)
Ja verkligen! Tänk va enkelt och smärtfritt det går i sådana fall :)
 
Lägesrapport: Jape-golvet har anlänt. Nu är det bara resten kvar :)
ImageUploadedByByggahus.se1391518010.202395.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
asppie och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.