Vi har ett problem med olika nivåer på golvet. Försökt att rita upp. En gammal det o en nyare tillbyggd. Vi har lagt klick golv i hela "nybyggda" delen. Det va jobbigt.. Inga jämna golv. Men nu.. Har vi tagit bort en platsbyggda bokhyl la. Under den så blir då nivån på golven olika. Hur gör vi?? För att det ska bli stadigt samt snyggt. Försökt rita och tar kort. Hjälp oss tacksam för tipps.

• Skiss av golvnivåer med pilmarkeringar som visar skillnad mellan gammal och nybyggd del.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golv med synlig nivåskillnad där gammalt möter nytt klickgolv, avslöjande underliggande struktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det en gång som används ofta skulle jag ta och bygga en ”ramp”. Lägg sedan laminatgolvet i rampen och 2 st nivålister på skarvarna.

alt bygg upp den låga delen till nivå med den höga, lägg golv och förslagsvis Skarvlist i höga delen och nivålist i anslutning mot låga delen.

Min egna utbyggnad hamnade 3cm ovanför befintliga eftersom isoleringskraven är större idag. Jag lade laminatgolv Ek och byggde hela övergången i samma nivå och en hörnlist av ek i Nosen.

Lycka till. Och använd Google till nivålist och skarvlist.

• Gilla
Pia Ingman
  • Laddar…
Tack för snabbt svar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.