Hejsan!
Jag har precis kaklat mitt badrum och då använt mig av nivådistanser för att lättare få till nivån.
Men när jag skulle avlägsna dessa, så satt många kvar felaktigt.. Fick bort de flesta genom att rycka dom med polygripen.
Dock är det ett par kvar som endast sticker upp 2~mm från fogspåren vilket gör att jag inte får tag och rycka bort dessa..
Vill inte krafsa med kniv då jag är rädd att skada plattan..
Så min fråga är om jag skulle kunna smälta bort den sista toppen? Eller någon annan som har någon smidigt knep?
Bifogar bild på två exemplar.
Mvh Jonas
Jag har precis kaklat mitt badrum och då använt mig av nivådistanser för att lättare få till nivån.
Men när jag skulle avlägsna dessa, så satt många kvar felaktigt.. Fick bort de flesta genom att rycka dom med polygripen.
Dock är det ett par kvar som endast sticker upp 2~mm från fogspåren vilket gör att jag inte får tag och rycka bort dessa..
Så min fråga är om jag skulle kunna smälta bort den sista toppen? Eller någon annan som har någon smidigt knep?
Mvh Jonas
Produkter som diskuteras: "polygripen"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 645 inlägg
Går det inte att få tag om dem med en liten näbbtång?
Hejsan,J Jonas Olausson skrev:Hejsan!
Mvh Jonas
Hur gjorde du med detta ? Jag har samma problem
@Jonas Olausson var senast aktiv 1 feb man nu kanske han får notis och kan uppdatera med resultat
Kanske lite sent svar för dig just nu, men kanske hjälper någon annan i framtiden.
Ja körde med ett diamantblad på ett multiverktyg, jag kom precis emellan med den och skadade heller inte kakelplattorna, man får ju dock vara försiktig så man inte går för djupt bara.
Ja körde med ett diamantblad på ett multiverktyg, jag kom precis emellan med den och skadade heller inte kakelplattorna, man får ju dock vara försiktig så man inte går för djupt bara.
Produkter som diskuteras i tråden