Hejsan!
Jag har precis kaklat mitt badrum och då använt mig av nivådistanser för att lättare få till nivån.

Men när jag skulle avlägsna dessa, så satt många kvar felaktigt.. Fick bort de flesta genom att rycka dom med polygripen.
Dock är det ett par kvar som endast sticker upp 2~mm från fogspåren vilket gör att jag inte får tag och rycka bort dessa..
Vill inte krafsa med kniv då jag är rädd att skada plattan..

Så min fråga är om jag skulle kunna smälta bort den sista toppen? Eller någon annan som har någon smidigt knep?

Bifogar bild på två exemplar.

Mvh Jonas
 
  • Närbild på stenplattor, skarven mellan dem, något smutsiga, ojämn yta, interiör eller exteriör stenläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av fog mellan två stenkakel ovanpå en träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Går det inte att få tag om dem med en liten näbbtång?
 
  • Gilla
Hans G2
  • Laddar…
T
Skär av med en mattkniv eller brytbladskniv med ett bytt blad så skär man av flärparna lätt.
 
  • Gilla
Rickard.lj och 1 till
  • Laddar…
K
T tank77 skrev:
Skär av med en mattkniv eller brytbladskniv med ett bytt blad så skär man av flärparna lätt.
Akta så du inte slinter och skadar tätskiktet!!
 
  • Gilla
Heij83
  • Laddar…
MrJay
Kan lätt tas bort med varm lödkolvsspets
 
  • Gilla
Kjellcod
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Kan lätt tas bort med varm lödkolvsspets
Dedär låter som något värt att prova!
 
MrJay
Gick det bra?
 
Det är väl bara peta och dra lite med en skruvmejsel.
 
J Jonas Olausson skrev:
Hejsan!
Jag har precis kaklat mitt badrum och då använt mig av nivådistanser för att lättare få till nivån.

Men när jag skulle avlägsna dessa, så satt många kvar felaktigt.. Fick bort de flesta genom att rycka dom med polygripen.
Dock är det ett par kvar som endast sticker upp 2~mm från fogspåren vilket gör att jag inte får tag och rycka bort dessa..
Vill inte krafsa med kniv då jag är rädd att skada plattan..

Så min fråga är om jag skulle kunna smälta bort den sista toppen? Eller någon annan som har någon smidigt knep?

Bifogar bild på två exemplar.

Mvh Jonas
Hejsan,

Hur gjorde du med detta ? Jag har samma problem :)
 
K
@Jonas Olausson var senast aktiv 1 feb man nu kanske han får notis och kan uppdatera med resultat
 
K kniv skrev:
@Jonas Olausson var senast aktiv 1 feb man nu kanske han får notis och kan uppdatera med resultat
Smälte bort dom med en frigolitskärare 👍👍
 
Kanske lite sent svar för dig just nu, men kanske hjälper någon annan i framtiden.
Ja körde med ett diamantblad på ett multiverktyg, jag kom precis emellan med den och skadade heller inte kakelplattorna, man får ju dock vara försiktig så man inte går för djupt bara.
 
  • Gilla
Sallader och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.