Hej

Ännu en tråd om nisch och jag vet att åsikterna är många kring risk, tätskikt, hur lätt det är att rengöra osv.

Min fråga gäller mer hur många timmar extra arbete det rör sig om för att sätta en 30x60 nisch vid duschen om väggen den sitter på är samma som för den vägghängda toaletten.

Sen undrar jag om det är billigare / enklare att bara sätta en sån här istället för att bygga en egen låda.

https://bernstein-badshop.com/se/ba...room-cabinets-amp-shelves/wall-niches/a-15408

kger kger skrev:
Hej

Ännu en tråd om nisch och jag vet att åsikterna är många kring risk, tätskikt, hur lätt det är att rengöra osv.

Min fråga gäller mer hur många timmar extra arbete det rör sig om för att sätta en 30x60 nisch vid duschen om väggen den sitter på är samma som för den vägghängda toaletten.

Sen undrar jag om det är billigare / enklare att bara sätta en sån här istället för att bygga en egen låda.

[länk]
Förutom att den är ful (iofs subjektivt) så kommer den där troligen ändå kräva tätskickt bakom
Skillnaden i pris handlar väl om den som sätter kakel, och hur mycket extra den personen tar jämfört med att installera det där plåtskåpet.

Borde inte ta mer än säg 2-4 h extra att kakla en nisch, men fråga om det i offertten (med och utan nisch). Kanske tar ngn mer timme för tätskiktet, beroende på vad man väljer för typ också.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.