Hej,
Jag skulle vilja fråga om råd om hur ska man kunna få igång Nibe uplink.
Jag tittade på Nibes video men stötte på problem redan i början. Jag tryckte på internet ikonen sedan fick jag ett meddelande som säger " Din anlägning saknar förbindelse mot Nibe uplink" (bifogar bilden.)

Tacksam för hjälp.

• Värmepumpsstyrning som saknar uppkoppling, med felmeddelande på skärm, omgiven av knappar och indikatorer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är pumpen ansluten till internet öht?

S stugan_i_skogen skrev:
Är pumpen ansluten till internet öht?
Hej,

Pumpen är inte ansluten till internet trots att internet kabeln är kopplat till pumpen. Jag håller på att leta på felet,om varför kan jag inte få koppling..

P Printavril skrev:
Hej,

Pumpen är inte ansluten till internet trots att internet kabeln är kopplat till pumpen. Jag håller på att leta på felet,om varför kan jag inte få koppling..
Har du provat kabeln med tex en dator ansluten så du vet att den funkar?

S stugan_i_skogen skrev:
Har du provat kabeln med tex en dator ansluten så du vet att den funkar?
Hej,
Nej, det har jag inte. Åtkomst till kabeln är svårt. Försökte hitta ett sätt att nå ditt men Kabeln ligger bakom pumpen och mot vägen så det finns ingen utrymme att nå ditt.

P Printavril skrev:
Hej,
Nej, det har jag inte. Åtkomst till kabeln är svårt. Försökte hitta ett sätt att nå ditt men Kabeln ligger bakom pumpen och mot vägen så det finns ingen utrymme att nå ditt.
Har precis bråkat ett par timmar med att koppla upp en likadan pump.

Vi börjar med hårdvaran:
1) Kabel från pumpen till ethernet uttag ✅
2) Är ethernet uttaget som pumpen är kopplad till inkopplat i router i mediaskåpet? (Hos oss är det uttag ”1”.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.