380 läst · 5 svar
380 läst
5 svar
Nibe SMO20 + S2125. Max inom vilken frekvens ska den arbeta
Min värmepump från Nibe, S2125 som styrs med SMO20, ska enligt installationshandboken styra mellan 25 till 120 Hz.
Nu när värmebehovet ökat visar det sig att frekvensen bara går upp till 80 Hz trotts att det är ett större värmebehov i huset.
Vid 80Hz ligger den totala strömmen på 3,6A.
Jag tycker mig ha koll på installations handböckerna, men kan inte hitta vad som begränsar pumpen till 80Hz.
Är det någon som kan hjälpa mig att knäcka problemet?
Nu när värmebehovet ökat visar det sig att frekvensen bara går upp till 80 Hz trotts att det är ett större värmebehov i huset.
Jag tycker mig ha koll på installations handböckerna, men kan inte hitta vad som begränsar pumpen till 80Hz.
Har stängt av elpatronerna, pumpen varvar inte upp trots att temperatur och varmvatten sjunker. dettaJ Jegab skrev:Min värmepump från Nibe, S2125 som styrs med SMO20, ska enligt installationshandboken styra mellan 25 till 120 Hz.
händer redan vid -4, -5 °c ute. Gradminuter och alla parametrar pekar på att pumpen borde varva upp.
Är 80 Hz pumpens maximala varvtal? Någon som vet! Eller varför!
Jag har S2125-8 anslutning 3 fas 400V, det går att ställa in spärrband 1 och 2 till 120Hz så det bordeE eddnjjn skrev:
vara 120Hz som gäller. Spärrband 1 och 2 är inte aktiverade.