Hej,
Har precis installerat uppdatering av NIBE f370 med fickminne för att få ”my Uplink”.
Internet fungerar fint men hela pumpen är blockerad med ”Felkod 56: ogiltigt serienummer”. Någon som har en aning om vad man gör nu?
Denna lördag när all support är stängd.
Stort tack på förhand!!!
 
Har värmepumpen tidigare varit förbunden med internet och NIBES-server, alltså före det du nu uppdaterade?
Jag tänker på att kanske NIBE behöver manuellt lägga till serienumret för din värmepump i sitt register och så att säga skapa ett konto. Men är bara min gissning.
 
  • Gilla
HeddanL
  • Laddar…
A Arnodt skrev:
Har värmepumpen tidigare varit förbunden med internet och NIBES-server, alltså före det du nu uppdaterade?
Jag tänker på att kanske NIBE behöver manuellt lägga till serienumret för din värmepump i sitt register och så att säga skapa ett konto. Men är bara min gissning.
Tack för att du svarade. Jag pratade till slut med en NIBE återförsäljare som hade beredskap. Det var något fel på uppdateringen. Han hjälpte mig att gå tillbaka till den ”förra versionen” på pumpen som fanns innan uppdateringen. Det gjordes genom att stänga av pumpen och sedan hålla in ”OK-knappen” och sätta på pumpen. Knappen hölls in tills dess att pumpen började lysa grönt. Tänkte att den infon kanske kan hjälpa någon annan om de får problem med sin uppdatering.
Mvh Hedvig
 
  • Gilla
spikplanka och 4 till
  • Laddar…
H HeddanL skrev:
Tack för att du svarade. Jag pratade till slut med en NIBE återförsäljare som hade beredskap. Det var något fel på uppdateringen. Han hjälpte mig att gå tillbaka till den ”förra versionen” på pumpen som fanns innan uppdateringen. Det gjordes genom att stänga av pumpen och sedan hålla in ”OK-knappen” och sätta på pumpen. Knappen hölls in tills dess att pumpen började lysa grönt. Tänkte att den infon kanske kan hjälpa någon annan om de får problem med sin uppdatering.
Mvh Hedvig
Tack för tips, vilken mardröm att stå utan fungerande anläggning och support. Men klantigt av Nibe att släppa en icke fungerande mjukvara
 
  • Gilla
HeddanL och 1 till
  • Laddar…
C Carl Johansson skrev:
Tack för tips, vilken mardröm att stå utan fungerande anläggning och support. Men klantigt av Nibe att släppa en icke fungerande mjukvara
Det är tyvärr vanligt att mjukvara numera provas genom kunderna - se bara på Microsoft...

det är helt enkelt för billigt för dem när de skickar ut en misslyckad release...
 
  • Gilla
HeddanL
  • Laddar…
X xxargs skrev:
Det är tyvärr vanligt att mjukvara numera provas genom kunderna - se bara på Microsoft...
CrowdStrike använder också kunderna för att testa mjukvara..

De hade ingen kvalitetskontroll för vad de skickar ut. Deras klientprogram gör inte ens en basal kontroll att det inte är ren rappakalja. Checksummor och signering verkar också som de tappat bollen på helt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.