Hej min Nibe 1255 har gått på typ 6kw dygnet om i ett par dagar. Har uppdaterat program varan och starta om den men blir inte bättre. Jätte dålig på detta men verkar som att kompressorn inte startar. Ingenting som larmar osv
På bilden är den på 4kw men det är för att jag tog korten en stund efter att jag starta om den . Går på 6kw nuDonniefredriksson skrev:
Prova att ändra från auto läge till manuellt läge och blockera elpatron . Prova sedan stänga av anläggningen någon minut och se om kompressorn vaknar till liv efter omstart
Av någon anledning så har pannan blockerat kompressorn.
Även om kompressorn går igång så har du högst sannolikt något som orsakade felet.
Även om kompressorn går igång så har du högst sannolikt något som orsakade felet.
M M.sandström skrev:
Ja nu har den gått i kanske 30 min men verkar inte vilja starta endå om jag förstår siffrorna rättM M.sandström skrev:Prova att ändra från auto läge till manuellt läge och blockera elpatron . Prova sedan stänga av anläggningen någon minut och se om kompressorn vaknar till liv efter omstart
Om du nu har den i manuellt läge, elpatron är blockerad och bara kompressor tillåts, då är nästa fråga vilket gradminutunderskott som tillåts innan tillslag? Vet inte vilken meny det är på din pump....
EDIT: meny 4.9.3
EDIT: meny 4.9.3
MathiasS skrev:
Får ringa imorgon, den är bara 5 år så hoppas nån försäkring täcker det
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ja då har jag slut på idéer, jag skulle nog ringa service. Kan tyvärr inte denna pump tillräckligt bra för någon mer avancerad felsökning av inställningarna, du har testat det grundläggande och det fungerar ändå inte.
Min felsökningkompetens slutade vid norskreset så om inte annat har du lärt mig ett steg ytligare steg till nästa gång den felarMathiasS skrev:
Liknande trådar
-
Läckande varmvattenberedare 8 år (Nibe compact 300 cu)?
Vatten & Avlopp -
Vad kan vara fel: brunt varmvatten från 5 år gammal Nibe VVM225-Cu
Vatten & Avlopp -
Nibe compact vvb, ER56-CU 200, 185L (Sthlm söderort)
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Nibe varmvattenberedare Compact Cu 200
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Bergvärme NIBE F1255-12 CU total katastrof
Värmepumpar