Den har gjort det förut enstaka gånger men nu börjar det bli jobbigt. Den slutar värma VV mot kvällen så att VV är lagomt kallt på morgonen när man vill duscha. Radiatorvärme produceras fortfarande ostört. Hur kan det kommer sig? Inga felkoder sparas.
Jag stänger av allt och efter omstart funkar den . Tills kvällen kommer.
Finns inget filter att rengöra.
Hjälp!

Per Ola Persson
Det kanske kan vara larmfunktionen som spökar. Den är inställd på att vid larm ska varmvattnet stängas av. Gå in i servicemeny/larmmeny och stäng av denna funktion. Det kanske blir ett varningslarm som inte ligger kvar i displayen, eller att den funktion inte funkar som den ska.
Prova, återkoppla gärna

logga den med ett usbminne, och posta loggen hör som .txt fil, så kan säkert någon hjälpa dig.

Fungerar växelventilen? Låter som ett klassiskt problem....

Växelventilen är verkligen inte vanligt fel på 1245

Startar inte vp när den kommer ner i starttemp? När den går för att göra vv går den då upp i stopptemp?

V Vector skrev:
Startar inte vp när den kommer ner i starttemp? När den går för att göra vv går den då upp i stopptemp?
Hur ska jag veta det?

För å veta vv temp så måste man in i meny fliken" info> serviceinfo å där någonstans har du vvtemp topp och vvladdning. Pump går efter vv laddningstemp så beroende på vad för temp den är inställt på att gå i så borde den starta i området 40/47° å stanna i området 46/53°. I menyn 2.2 så ser man vilken läge för vv är vald ( ekonomi, normal, lyx) och under menyn 5.1.1 så ser man vilka temp som är vald för dom olika lägen man kan välja för vv.

G
Finns visst nån liten del som ibland går sönder på växelventilen till 1245, så visst kan även 1245ans växelventil krångla men inte alls lika vanligt som på tidigare modeller, tex 1210, 1215 osv. Kan vara värt att kolla ventilen alla fall.

Det som händer med växelventilen, är att stumpen som motorn vrider på går av, för att den i de nya är gjorda av plast!

Det är inte så att du råkat pilla i inställningarna, så att du har fått ett schema där pumpen inte gör vv?
Jag själv låter inte min göra vv mellan 22 och 05 på morgonen.

DonPablo R134a skrev:
Det är inte så att du råkat pilla i inställningarna, så att du har fått ett schema där pumpen inte gör vv?
Jag själv låter inte min göra vv mellan 22 och 05 på morgonen.
Det är en relevant fråga. Jag hade faktiskt en sådan inställning då jag ville att VP bara går igång när solcellerna börjat vakna. Jag ska kolla noga.

DonPablo R134a skrev:
Det som händer med växelventilen, är att stumpen som motorn vrider på går av, för att den i de nya är gjorda av plast!
Dom nya? Min är från 2010.
Är det ett 1-0 fel? Det funkar ju oftast men inte alltid.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.