Vi har nu kommit överens om startdatum med snickare, elektiker osv. Vi ska totalrenovera vårt kök (nya stommar,luckor, vitvaror, golv, målning, kakel) men vi kommer inte riva väggar, inte flytta på vattenledningar etc. Hantverna har endast gett en diffus tidsplan, drygt 2 veckor, säger de. Därför tänkte jag höra med er andra vad ni har för erfarenheter? Hur lång tid tar det?

BirgitS
Jag föreslår att du sätter dig med chefen/projektledaren och tillsammans fyller ni i Hantverkarformuläret så att ni har ett ordentligt avtal som ni båda kan få stöd av den dagen det krånglar. Om det tar drygt två veckor är det väl lämpligt att i avtalet skriva in att det ska vara klart senast tre veckor efter startdatumet och om det tar längre tid än så ska ni ersättas med ett vitesbelopp per påbörjad förseningsvecka.

När släktingar gjorde ungefär så där mycket vid sin köksrenovering tog det nog 3 veckor.

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Beror på vad de ska göra.

Jag hade noggrann snickare som dessutom gjorde en hel del snickeri och måttanpassningar. Rev väggar och fixade andra saker.
Då har 15-22 kvm tagit en månad.

Två veckor är rätt normalt för det du säger.
Med friskrivning från att ert kök kan vara 2-100 kvm och det naturligtvis påverkar tiden ;)

En passus. Om man har stenskivor brukar man måttbeställa dem EFTER att bänkskåpen är monterade för att få den där snyga milimeterpassningen. De flesta skivleverantörer har 1-4 veckor i leveranstid. Så sker kakling och skutförande av vvs efter den leveransen.
Ska ni ha en träskiva är ju detta inte en faktor.

• Gilla
Hallonbåten och 1 till
  • Laddar…
September76 September76 skrev:
Hantverna har endast gett en diffus tidsplan, drygt 2 veckor, säger de.
1 feb... Hur lång tid tog det?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.