image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu är jag inloggad via min mobil, jag kan göra allt själv via distans förutom att trycka på parningsknappen.
 
Hej! Jag har ett bekymmer med de två sista mottagarna i min grupp "hela huset".
De släcks väldigt sällan enligt schema. Inga problem med räckvidd då det går felfritt att styra dom individuellt, det är bara i gruppen de krånglar. Jag har lagt in om återsändning, gjort om gruppen, programmerat om osv.
Är det någon som har tips?
 
Hur många enheter ligger i gruppen?
Nu har jag inte kört grupp, men tidigare år så har jag märkt runt jul/nyår att telldusserven inte verkar hinna med att skicka ut kommandona innan tidsintervallet för ens enheter har gått ut, genom att bara flytta tiden några minuter så har det fungerat.
 
Demmpa skrev:
Hur många enheter ligger i gruppen?
Nu har jag inte kört grupp, men tidigare år så har jag märkt runt jul/nyår att telldusserven inte verkar hinna med att skicka ut kommandona innan tidsintervallet för ens enheter har gått ut, genom att bara flytta tiden några minuter så har det fungerat.
Är värt att test för ts, såvida man inte styr på sol upp/nedgång ;)
 
Om man styr med solens upp/nedgång så går det att förskjuta tiden x minuter (x = -999 till 999) ett dygn är 1440 minuter så man kan förskjuta tiden 16,6 timmar före/efter solens upp/nedgång
 
Hej.
För er som är intresserad av ett datorprogram till Tellstick NET, så finns HomeStick, 100% gratis och 100% reklamfritt.
Det är enkelt att ladda ner och komma igång.
På websidan www.reor-software.eu/HomeStick hittar ni två länkar, varpå den ena är till applicationen och den andra till en PDF fil när ni hittar en närmare beskrivning på vad man kan göra och hur man kommer igång.

Versionen som laddas ner från webplatsen är Release version 2.5 och är testat av över 50 användare och borde fungera felfritt.
Det finns även BETA versioner att kommer ca en gång i veckan, för att ta emot dessa så kan du aktivera det i "Hjälp->Programuppdatering". Det är för dem som är nyfikna på att prova nya funktioner snabbare.

Men som det alltid kan vara, så kan det dyka upp fel hos andra. Ni kan lämna Feedback direkt från programmet, eller till min mejl via programmet om ni behöver svar på frågor, eller hjälp.

Programmet är utvecklat av mig själv, under nästan 12 månaders tid och arbetet fortsätter.

Ni som är nyfikna, ni kan bläddra genom PDF filen för att se på allt man kan göra och ni som vill prova är välkomna att göra det.

Det viktiga är att ni kör programmet som administrator, om ni vill ta emot framtida uppdateringar, kunna läsa ut väderdata från yr.no och skicka notifieringar till er mail adress.

Kör på, och låt höra om vad ni tycker :)
 
Jag kör Telldus Net med ett antal 433MHz enheter som ska fasas ut och ett par Z Wave grejer som ska bli fler. Jag har ett DSC larm som jag nu övervakar via Eyez-On men som vill gärna koppla med övriga grejer och använda som trigger. Har någon gjort liknande koppling? Klarar Telldus web kamera? Hur funkar säkerhetsbiten på Telldus (rörelsesensurer mm)? Tanken är att kanske bygga enkel larm + smarta lösningar i en mindre lokal.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.