Vad tror ni om en sån här?
https://www.m.nu/minipc-300mhz-128mb-flash-p-1547.html

Har funderat på en raspberry, men då jag inte kan programmera, tänkte jag att en PC. Är lättare.
Vad kan den klara för operativsystem? XP?

Tror annars att jag har win 3.1 disketter liggande nånstans :wow:
 
Redigerat:
Den skulle kunna köra Linux :)
 
Jag kör en sådan till micron.

Nejdå, inte för själva microfunktionen, utan för klockans skull. Som bekant, så finns det ju en klocka på micron som visar tiden när micron inte används.
Jag har kommit i underfund med att om man drar ut kontakten till micron och sätter i den igen så startar klockan ALLTID på 01:01.

Således, så låter jag min server, som är synkad via en lokal NTPi över GPS+PPS med en noggrannhet på 1 ms, med en ansluten Tellstick Duo, stänga av strömmen till micron kl 01:00 och sedan sätta på strömmen till micron kl 01:01 igen.

Således går alltid microklockan lika rätt som min datorklocka, och klockan på alla mina Polycom SIP 300 (har 6 st utpridda).

Dessutom har jag min Tellstick Duo för att mäta temp och luftfuktighet i mitt sovrum.
 
Redigerat:
  • Gilla
Fnurga och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
fubar skrev:
Vad tror ni om en sån här?
[länk]

Har funderat på en raspberry, men då jag inte kan programmera, tänkte jag att en PC. Är lättare.
Vad kan den klara för operativsystem? XP?

Tror annars att jag har win 3.1 disketter liggande nånstans :wow:
Vilken kul liten burk. Och nästan gratis också. Köpbegäret slog till. :)

Men köpte du någon? Och hur gick det i så fall.

Såvitt jag fattade när jag läste om den så är det kanske en SX-processor i den som lirar lite dåligt med de flesta av M$ operativ.
Men speciellt säker på detta är jag ju inte ... :surprised: Så därför vore det kul att få höra hur det gick för dig ifall du investerade.
 
peternicklas
Ta en titt på den nyaste Raspberryn, det kommer ett os från MS under året.
 
Mikael_L skrev:
Vilken kul liten burk. Och nästan gratis också. Köpbegäret slog till. :)

Men köpte du någon? Och hur gick det i så fall.

Såvitt jag fattade när jag läste om den så är det kanske en SX-processor i den som lirar lite dåligt med de flesta av M$ operativ.
Men speciellt säker på detta är jag ju inte ... :surprised: Så därför vore det kul att få höra hur det gick för dig ifall du investerade.
Det har inte blivit något köp. Har inte fått klart med "inköpsavdelningen". :confused:
 
  • Gilla
Dsl
  • Laddar…
Har du den själv? Funkar den så klockrent?
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Japp jag köpte en efter jag fått rekomendationer av en arbetskollega eftersom jag hade lite problem med vissa av mina "puckar" och kanske mest de billigare av märket Anslut som inhandlats på Jula.

Efter jag kopplade in den externa antennen så har jag aldrig haft problem med till- eller avslag :)

Kanske ska tilläggas att jag kör med en Tellstick Net
 
Jag har iPhone 6 samt Tellstick Net och kör via appen TellEvent sedan något år men nu har jag märkt efter nya uppdateringen av iOS 9 så kan jag inte lägga till en av mina inbyggnadsmottagare Nexa WMR-3500, som tyvärr "fallit ur"!? Någon som vet hur jag ska lösa mitt problem? Någon annan app jag kan ladda ner och använda som är pålitlig och där jag kan schemalägga?

Jag vet att Tellevent inte uppdateras längre och att Sebastian som byggt appen TellEvent jobbar numer åt Nexa AB och håller på att utveckla/bygga Nexa Bridge.
 
  • Nexa wmr-3500.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Demmpa skrev:
Logga in på [länk]
Var det här ett svar på mitt inlägg och i så fall förstår jag inte riktigt? Försökte klicka på länken men kom ingenstans....
 
Redigerat:
Bob_the_builder
Testa live.telldus.com. Du kan inte lägga till något i appen, det sker i webbgränssnittet.
 
Där har jag bara varit den gången jag skulle reg. mitt konto när jag började använda Tellstick Net...:surprised:

Lägger jag till mottagare i webbgränssnittet och även ansluter själva mottagaren där? Måste det vara på en dator som ingår i nätverket hemma där jag har mina nexakomponenter (för jag får inte upp något alls jag går in från datorn här på jobbet)?
 
Du kan logga in på ditt konto på vilken internetansluten dator/telefon/surfplatta/tv/etc som helst och se/ändra befintliga enheter. För att kunna lägga till en enhet så måste enheten vara inom räckhåll för tellsticken och någon måste trycka på registreringsknappen på enheten men den "dator" som du sitter och jobbar via måste inte vara på samma LAN som tellsticken.

Du kan sitta på jobbet och vara inloggad på ditt konto och göra alla registreringar där, när du sedan blir ombedd att trycka på registreringsknappen på trådlösa enheten kan någon som är hemma hos dig trycka på knappen så blir enheten tillagd.
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.