Det är väl bara att klamra... dataskåpet sitter ju där.
 
Uttaget sitter bakom pumpen och patchkabel sitter i redan så det är bara att registrera den hos Nibe...
 
  • Gilla
bjornligan
  • Laddar…
Så det finns ett uttag bakom pumpen! Trevligt!
 
Ni som har en Nibe F750... Väsnas/brummar er maskin mycket? Tycker min låter ganska så mycket emellanåt.
 
Jo en del låter den. Om du har ej äldre kan det vara dåliga gummikuddar men dom skall ha bytt ut dem på nyare.
 
Hej

Vi ska bygga ett villa Kalmar med 38 graders lutning.
Är den nån som vet om det funkar och ha 3 sovrum plus en lite toalett eller det blir jätte trång då?
 
Finns det någon här som kör parabol via mediacentralen?
 
Persson000 skrev:
Hej

Vi ska bygga ett villa Kalmar med 38 graders lutning.
Är den nån som vet om det funkar och ha 3 sovrum plus en lite toalett eller det blir jätte trång då?
Det går knappt på kanterna, men beror på hur man gör med allrummet i mitten, går ju att minska det.
 
Vi har haft torpargrunden nu i snart 5 år
Funkar perfekt
Alltid varma sköna golv.
 
  • Gilla
CIW
  • Laddar…
Hallå alla kalmarfans! Va på husknuten för ett tag sedan och pratade med en säljare där. Vi gjorde inget riktigt kostnadsförslag, men gick ändå igenom de mesta enligt honom.

Slutade ungefär med:
Villa Kalmar std: 1 320 000
Tillval: 200 000
Grund+markarbete: 330 000
Tomt: 100 000
Va, el, avlopp, bygglov mm: 500 000

Ca 2 450 000kr! Minus kontantinsats. Ca 2 200 000 i lån? Verkar detta va rimliga siffror/slutpris?

Trädgård, så mycket markarbeten som möjligt (inklusive grund,så mycket man får), väg fram till huset och övervåning hade jag tänkt göra själv. Så priset utan övervåning kanske man kan banta lite till?

Tänkte även göra badrummet själv. Han trodde man sparade 30-40 000kr på de.

Låter nästan väl bra?!

Tacksam för svar!
 
Låter väldigt bra! Hoppas du/ni får till det. Har just börjat kika på SMV o var också på Husknuten idag. Där finns ju dock bara Villa Eksjö med förhöjt väggliv. Vad blir vägglivshöjden invändigt på övervåningen på Kalmar? Om man nu inte drar in väggen för att öka höjden förstås.
 
hej alla.

Ska sätta igång och isolera övervåningen på en Kalmar och undrar, ni som isolerat och byggt övervåningen hur har ni gjort med luftspalten ni som isolerat hela vägen upp till nock ?

Vi tänkte försöka utnyttja fulla takhöjden och klä in takstolarna som kommer synas men vi dividerar hur vi gör med den luftspalten som många hävdar skall finnas !?

// Torbjörn
 
För lite dryga 2 100 000 kr så har jag hittat en Villa Kalmar inkl. allt!
Fullt färdiginrett på bottenvåningen samt ytterligare 61 kvm övervåning som är redo att inredas. Med del i gemensam bad och båtplats ingår!
I priset ingår då tomt ( 900kvm), anslutningsavgifter, schakt-och grund, byggherrekostnader och tillval för 230 000:-

Är det någon mer än jag som tycker att detta är "ett kap"?

Kollade lite på Smålandsvillans hemsida och såg några andra hus dom erbjuder i 1.5plan med liknande Boyta, så just Villa Kalmar kanske inte är ett måste, utan Västervik alt Gränna kanske går att få.
 
Freddo26 skrev:
För lite dryga 2 100 000 kr så har jag hittat en Villa Kalmar inkl. allt!
Fullt färdiginrett på bottenvåningen samt ytterligare 61 kvm övervåning som är redo att inredas. Med del i gemensam bad och båtplats ingår!
I priset ingår då tomt ( 900kvm), anslutningsavgifter, schakt-och grund, byggherrekostnader och tillval för 230 000:-

Är det någon mer än jag som tycker att detta är "ett kap"?

Kollade lite på Smålandsvillans hemsida och såg några andra hus dom erbjuder i 1.5plan med liknande Boyta, så just Villa Kalmar kanske inte är ett måste, utan Västervik alt Gränna kanske går att få.
Får man fråga vad du planerat ge för tomten då? Vi räknade med ett tomtpris på 100 000 och ändå sticker de iväg mot 2,4 milj. Men vi har tagit i lite i överkant på tomtkostnaderna. Typ planering, fylle, grund osv.

Hade vi kunnat bygga ett smv för 2 100 000kr hade jag slagit till igår!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.