bjornligan skrev:
Håller på med en övervåning nu. Blir 300 isolering i snedtak och runt 500 i nock.
Blir 3 sovrum samt litet badrum
Har du nån planritning att dela med dig av? :)
 
Ja. Måste dock förstå mig på hur jag laddar upp på mobilsidan. Dock har jag ett Eksjö dvs ett Kalmar med förhöjt väggliv
 
Jag rättar väl in mig i ledet, går allt som det är tänkt så börjar husbygget inom en väldigt snart framtid!!
Blir till att fixa byggkreditivet i morgon och sedan är det bara rätt in i kaklet!


edit
Bygget blir i Rosvik,en liten by mellan Luleå och Piteå.
 
Kul andreas! :)
Imorgon bitti åker våra takpannor på, detta är ju förskräckligt roligt!
 
Vi funderar på olika planritningar på övervåningen, vi kommer nog tillslut ändå att hamna på något som liknar SMVs standardritning rätt mycket, här kommer en principskiss på detta. principskiss_övervåning.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi kommer att golva och utnyttja delar av kattvindorna.
 
Såja, bygglov klart och vi har fått leveransen datumsatt till 21a Maj.😊
Hur lång tid innan brukar de börja med grunden?
 
Våra grund påbörjades 1 månad innan huslev.
 
Så då kan jag sikta på mitten av april, och ju längre in i april desto bättre då tjälen gärna får gå ur så mycket som möjligt. Nu har vi iofs isolerat backen där huset skall stå med halm och presenningar men ändå.
 
Jag vet ju inte vilken entreprenör du har. Men ring o fråga försäljaren på smv om dom vet nått. Om du nu lejt dom till att styra o ställa med entreprenörer förstås.
 
Jag får nog göra det, antingen sparkar jag på smv eller tar det direkt med entreprenören :) . Snurrar många funderingar i skallen nu när det börjat hända lite saker igen, men det är nog bara luta sig tillbaka och känna lugnet.
 
Vi lät smv ta hand om allt. Va jävligt gutt.
 
Vårt hus kommer 27:e mars och jag tror dom började gräva i går. Kan ha varit i förrgår också, men jag tror i går.
Väldigt kul att det händer nått konkret! Vi hade isolerat med halm, och det var ingen tjäle alls i marken.
Ca 20 cm tjäle runt om där det inte var halm. :)
 
  • Gilla
andreas_r
  • Laddar…
Nu har vi börjat med övervåningen. Blir ca 300 (195+145-luftspalt) isolering i snedtak och 500 på hanvinden, gavelväggarna 120+95+45, gavel på kupan 170+95, front kupan 220+45.
 
Är det någon som vet var nätverksuttaget i tvättstugan gömmer sig? Tänkte få till uplink på nibe pumpen
 
bjornligan skrev:
Är det någon som vet var nätverksuttaget i tvättstugan gömmer sig? Tänkte få till uplink på nibe pumpen

Tror att den kan vara högst upp i Nibepumpem längst in. Så bara att dra bort luckan på Nibe har jag för mig :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.