481 läst · 1 svar
481 läst
1 svar
Ni mer nischhylla i duschen- help!
Vi skall gipsa vår duschvägg och måste bestämma oss för om vi ska köra på en nischhylla eller ej. Vi hade bestämt det, vi har dragit fram el för en liten spot men nu börjar jag få kall fötter…
Blir det snabbt smutsiga fogar och ”skitet” i nischen… och svårstädat?
Vi har ändå tänkt ha en sån smal hög bit med hyllor i som man sätter dörren i, så då känns nischhylla ev lite onödigt…
Tar gärna för- & nackdelar och erfarenheter från er som har en nischhylla! 😊
Vi har ändå tänkt ha en sån smal hög bit med hyllor i som man sätter dörren i, så då känns nischhylla ev lite onödigt…
Renoverare
· Skåne
· 8 615 inlägg
Jag kan bara prata av egen erfarenhet och vi har nischer i vårt senast renoverade badrum men inte inne i duschen.madde_r skrev:
Vi skall gipsa vår duschvägg och måste bestämma oss för om vi ska köra på en nischhylla eller ej. Vi hade bestämt det, vi har dragit fram el för en liten spot men nu börjar jag få kall fötter…
Det hade vi i det andra badrummet förut och aldrig mer säger jag för precis som du skriver tyckte vi det blev en samlingsplats för smuts och skit som bara blev jobbig att hålla ren.
Dessutom är alla dessa vinklar och vrår alltid förenat med mer risker om inte den som ska lägga fuktskydd är ytterst noga med alla lappar och remsor etc. så det verkligen blir tätt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
ONVIF-kameror till Unifi Protect?
Villalarm & Hemautomation -
Ritningar som inte stämmer överens med verkligheten 80-tals hus.
Byggmaterial & Byggteknik -
Stålbalk i gammalt timmerhus - Nedböjning och dimensioning.
Byggmaterial & Byggteknik -
Avslutad: Vinn övervakningskameror - utan månadsavgifter
Tävling -
strömbrytare belysning i gammalt timmerhus
El