Har en hel del av NEXAS fjärrströmbrytare till diverse lampor. Parningen av strömbrytarna görs inom 6 sekunder efter att de strömsatts. Dvs man ansluter dom till uttaget och inom 6 sek så trycker man på den sändare som man vill ska styra brytaren. Smidigt och bra!
Har också några av NEXAS batteridrivna rörelsesensorer. Och det är om man får strömavbrott som problemen infinner sig. När strömmen kommer tillbaks så ställer sig nämligen alla strömbrytarna i programmeringsläge. Passerar någon då en rörelsesensor kopplas den till alla brytare som då befinner sig i programmeringsläge.
Vips så har hela huset blivit en rörelsestyrd ljusorgel!
Kul fenomen men ganska irriterande 😂
Har också några av NEXAS batteridrivna rörelsesensorer. Och det är om man får strömavbrott som problemen infinner sig. När strömmen kommer tillbaks så ställer sig nämligen alla strömbrytarna i programmeringsläge. Passerar någon då en rörelsesensor kopplas den till alla brytare som då befinner sig i programmeringsläge.
Vips så har hela huset blivit en rörelsestyrd ljusorgel!
Kul fenomen men ganska irriterande 😂
Hehe jag har nexa kvar sedan anno 2010 typ. Har en digital fjärr som man kan ställa in timer på och den är totalt värdelös, jag har tre tillslag och tre frånslag för att den ska försöka fatta något av dom men igår så hade den misslyckats med att registrera frånslaget trots tre frånslag med en minuts mellanrum. Avståndet är bara ett par meter och när jag manuellt klickar är det aldrig ett problem. Detta fenomen har varit ända sedan jag köpte skiten och det är ett stort antal bostäder sedan, så det är absolut inte störningar som inverkar.P Pligg85 skrev:
En lysande ursäkt till att uppgradera systemet 😀RoTe skrev:Hehe jag har nexa kvar sedan anno 2010 typ. Har en digital fjärr som man kan ställa in timer på och den är totalt värdelös, jag har tre tillslag och tre frånslag för att den ska försöka fatta något av dom men igår så hade den misslyckats med att registrera frånslaget trots tre frånslag med en minuts mellanrum. Avståndet är bara ett par meter och när jag manuellt klickar är det aldrig ett problem. Detta fenomen har varit ända sedan jag köpte skiten och det är ett stort antal bostäder sedan, så det är absolut inte störningar som inverkar.
Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg
Nexa är oneway utan ack av kommandot. Då blir det hipp som happ
Liknande trådar
-
Hur blir man av med saltutfällningar i huset? dräneras eller inte?
Grund & Markarbeten -
Ivt värmepump avbryter ström i hela huset
Värmepumpar -
Kemisk?? lukt i huset, 70-tal.
Ventilation -
Byggaren och KA gjorde ett katastrof jobb och huset håller på att rasa: Hur stämmer jag dem?
Juridik -
Kakelhuset i Karlskrona gjorde grova fel våtrumsmatta/våttapet
Referenser Hantverkare & Entreprenörer