Hej,
Jag blir mera gråhårig än vad jag är! Ha köpt ny dator med Vista och Thunderbird mailprogram.
Hur all världen får jag in mina e-mail till Thunderbird från Netscape mail som jag hade tidigare?
Har försökt med import, men det fungerade inte.
Hur gör jag?
Inte så lätt för mig som 67+are!

Kan du inte skicka dem som mail till dig själv ???
Från gamla till nya - det funkade för mig

Canuto skrev:
Hej,
Jag blir mera gråhårig än vad jag är! Ha köpt ny dator med Vista och Thunderbird mailprogram.
Hur all världen får jag in mina e-mail till Thunderbird från Netscape mail som jag hade tidigare?
Hur gör jag?
Eller så kan du prova att importera via ett mellansteg, Netscape - Outlook - Thunderbird. Netscape mail är avvecklat sedan länge och Thunderbird är en del av Firefox och dess "fantastiska" utveckling, så prova mellansteget.

Canuto skrev:
Hej,
Hur gör jag?
Hehe, en till med samma problem som jag. Jag kör fortfarande med Netscape Communicator 4.78 som mail-klient för att jag inte lyckades importera gamla mail till Thunderbird.
Jag har just nu 2738 mail drällande i inboxen, den fungerar ju som kontaktlista och adressbok.
Att skicka alla mailen till mig själv känns inte som en realistisk lösning....

Vi får se när jag orkar göra nästa försök. Att gå via Outlook har jag inte provat.

/Hasse

Problemet är att min hårddisk krachade men jag har en backup på den jag gjorde straxx innan den gick hädan. Var kan jag hitta mailen? Jag kan hitta arkiv (Telia, Mozilla) som uppenbarlgen innehåller mailen, men det är lögn att få över dom i läsbar form till Thunderbird och även till Netscape 7 för den delen sedan jag åter lagt in det programmet.
Dra och släpp går ej.
Jag börjar att bli desperat. Mailen innehåller vikttiga data för mig...

En sak till. När jag väljer "Importera" och kommer till "Välj den profil vars innehåll du vill importera" så är det helt tomt i rutan där jag förmodar att något alternativ skall finnas.
Profil: Vaddå profil????

Ingen som vet hur man skall göra?

Av någon anledning fick jag inte mail om att det var svarat förrän nu, i stort så går det till såhär:
Installera den version av Netscape som du körde innan på en fungerande dator
Skapa en tom profil
Skriv över den med filerna från säkerhetskopian
Editera inställningarna så sökvägarna stämmer
Nu har du fungerande netscape med all information, följ unstruktionerna i mitt förra inlägg.

Vill du ha hjälp att göra det kan du kontakta mig via mail.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.