141 läst · 3 svar
141 läst
3 svar
Nån som vet vilken bussning/nippel jag behöver-Tvättmaskin/vattenslang
Hej!
Presic fått allt installerat och godkänt av elektriker/hyresvärd för inkoppling av tvättmaskin. Allt är klart för inkoppling men det verkar dock som att jag behöver en nippel/bussning då detta inte kom med maskinen. Men är osäker på vilken jag ska ha. Får som mig det är en bussning och inte en nippel jag behöver? Så jag skickar härmed bild på mått av vattenslang och vattenrörets mått med gängor och hoppas nån vet vad jag behöver. Osäker ochså om man även behöver någon Planadapter till bussningen?
Se gärna bilder gällande mått på slang munstycket och vattenröret/kran
Tacksam för hjälp om någon vet
Presic fått allt installerat och godkänt av elektriker/hyresvärd för inkoppling av tvättmaskin. Allt är klart för inkoppling men det verkar dock som att jag behöver en nippel/bussning då detta inte kom med maskinen. Men är osäker på vilken jag ska ha. Får som mig det är en bussning och inte en nippel jag behöver? Så jag skickar härmed bild på mått av vattenslang och vattenrörets mått med gängor och hoppas nån vet vad jag behöver. Osäker ochså om man även behöver någon Planadapter till bussningen?
Se gärna bilder gällande mått på slang munstycket och vattenröret/kran
Tacksam för hjälp om någon vet
Hej och välkommen!
Du behöver en Övergångsnippel 1/2" inv till 3/4" utv, eller G15 inv till G20 utv som den också heter. Har du en butik som säljer VVS material i närheten räcker det att inleda med "jag har köpt en tvättmaskin" så vet dom vad du behöver 😁
Du behöver en Övergångsnippel 1/2" inv till 3/4" utv, eller G15 inv till G20 utv som den också heter. Har du en butik som säljer VVS material i närheten räcker det att inleda med "jag har köpt en tvättmaskin" så vet dom vad du behöver 😁
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 716 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 716 inlägg
Hej och varmt välkommen till forumet på Byggahus.se @Alfredo Miun 👍👍Alfredo Miun skrev:
Mitt tips är att du till åker valfri bygglada enligt nedan om du inte har Hornbach i närheten enligt länken från Dankster ovan. Hornbach finns ju tråkigt nog inte på så många fysiska platser i vårt avlånga land...
Ingen ytterligare gängtätning behövs.
Bara dra åt.
https://www.biltema.se/bygg/vvs/san...ngar/overgangsnippel-34r20-x-12r15-2000053963
https://www.bauhaus.se/overgangsnip...62357&indexName=nordic_production_sv_products
https://www.byggmax.se/övergångsbussning-r15inv-x-r20utv-p316271?_gl=1*1b6gamm*_up*MQ..*_ga*MTU2MDAxMjQxMS4xNzM1OTE0MDQw*_ga_XXX*MTczNTkxNDAzOS4xLjAuMTczNTkxNDAzOS4wLjAuMjEwMjQ5Mzk5Ng..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "gängtätning"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Tack så mycket alla för välkomnandet och för tipset kring vad jag behöver. Nu känns det betydligt enklare för mig efter era råd och tips. Tackar så mycket!
Produkter som diskuteras i tråden