6 847 läst · 3 svar
7k läst
3 svar
Nån som testat Julas spikutdragare?
Medlem
· Västra Götaland
· 85 inlägg
http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?@where.ItemID@EQ=132011&mainpage=ItemDetails.jsp
Ser ut att vara en kopia på BAHCO 38, fast till mindre än 1/3 av priset.
Har fö redan en Hultafors atle
Ser ut att vara en kopia på BAHCO 38, fast till mindre än 1/3 av priset.
Har fö redan en Hultafors atle
Produkter som diskuteras: "Hultafors atle"
Spikutdragare Atle Hultafors
Smidig och lättarbetad spikutdragare
669 kr inkl moms
Läs mer
Jag har en Jula spikutdragare med glidhammare. Ett tungt as att hantera, men den drar ur 5" spik med lätthet - om den inte knipsar av dem först...
Fungerar hyffsat men ger fula märken i brädan om spikskallen varit djupt nerslagen, har fått slipa om käftarna ett par gånger då flisor lossnat, så det är väl inte världens bästa stållegering, men för 199:- är den helt ok. Till mindre spik föredrar jag Hultafors Atle, betydligt lättare, men betydligt dyrare...
Handskar och försiktighet är ett måste, annars kan man få otäcka klämskador av glidstycket.
Fungerar hyffsat men ger fula märken i brädan om spikskallen varit djupt nerslagen, har fått slipa om käftarna ett par gånger då flisor lossnat, så det är väl inte världens bästa stållegering, men för 199:- är den helt ok. Till mindre spik föredrar jag Hultafors Atle, betydligt lättare, men betydligt dyrare...
Handskar och försiktighet är ett måste, annars kan man få otäcka klämskador av glidstycket.
Har samma erfarenhet som Cinolin, dvs den funkar kanon, men tenderar att knipsa av en del spikar innan man fått ur dem.
Kanske är käftarna som är lite väl skarpslipade.
Och så får man ju vara beredd på att den lämnar rejäla märken efter sig. Men det är ju inget finsnickeriverktyg direkt.
// Marta
Kanske är käftarna som är lite väl skarpslipade.
Och så får man ju vara beredd på att den lämnar rejäla märken efter sig. Men det är ju inget finsnickeriverktyg direkt.
// Marta
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Någon som testat en Bona Powerscrubber eller liknande?
Altan & Uteplats -
Nezdal? Sågklingor och liknande - någon som testat?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Någon som testat att gräva ner en kylbox eller liknande?
Trädgård allmänt -
Nån som testat wakaflex?.
Tak & Vind -
Nån som testat sån här mobil dieselvärmare?
Verktyg, Maskiner & Fordon