Hej. vår spishäll gav upp precis. Jordfelsbrytaren gick och spisen luktade brännt.
Till saken hör att den är nedsänkt i en granitskiva och jag vill helst inte såga nytt hål. Därför skulle jag vilja ha tag i en likadan spishäll.
Jag har tagit upp den och det står inte någonstans vilket märke det är. Jag har försökt hitta ngn med samma mått men verkar vara att ovanligt mått: 91,5 bred och 41,5 djup.
Ngn som vet en häll med samma mått eller kanske till och med vet vad det är för en häll så skulle jag bli djupt tacksam. Jag bifogar bild.
Jag antar att det inte är lönt att laga den?
mvh
Till saken hör att den är nedsänkt i en granitskiva och jag vill helst inte såga nytt hål. Därför skulle jag vilja ha tag i en likadan spishäll.
Jag har tagit upp den och det står inte någonstans vilket märke det är. Jag har försökt hitta ngn med samma mått men verkar vara att ovanligt mått: 91,5 bred och 41,5 djup.
Ngn som vet en häll med samma mått eller kanske till och med vet vad det är för en häll så skulle jag bli djupt tacksam. Jag bifogar bild.
mvh
Det är bara att laga.
Är det en induktionshäll eller IR värme?
Min AEG fanns det reservdelar även efter mer än 30! Ett nytt termostatvred kostade 220kr.
Är det en induktionshäll eller IR värme?
Min AEG fanns det reservdelar även efter mer än 30! Ett nytt termostatvred kostade 220kr.
Produkter som diskuteras: "IR värme"
Speedheater
Speedheater System - använder infravärme så att du bara efter några sekunder kan skrapa bort gammal färg som mjukas upp utan att skada underlaget. Inga giftiga ämnen frigörs, inga kemikalier behövs – Speedheater är en miljövänlig metod
Läs mer
Ett typiskt elektronikkort till induktionshäll det finns oftast 2 styck vid 4 zoner.
Här är lite info om induktionshällar.
https://www.byggahus.se/forum/threads/bosch-spis-inkoppling.400518/page-7#post-4029864
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är lite info om induktionshällar.
https://www.byggahus.se/forum/threads/bosch-spis-inkoppling.400518/page-7#post-4029864
På undersidan skall det sitta en typskylt, saknas den så är det omöjligt att få rätt reservdelarD dixie skrev:Hej. vår spishäll gav upp precis. Jordfelsbrytaren gick och spisen luktade brännt.
mvh
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vet någon vilken mursten det här är?
Trädgård allmänt -
Vet någon vilken typ av vattenlås som passar till denna brunn?
Badrum -
Trådback, någon som vet vilken sort?
Inredning -
Någon som vet vilken friggebod som står på min tomt?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Läckage i äldre köksblandare. Någon som vet vilken modell?
Kök