Hej. vår spishäll gav upp precis. Jordfelsbrytaren gick och spisen luktade brännt.

Till saken hör att den är nedsänkt i en granitskiva och jag vill helst inte såga nytt hål. Därför skulle jag vilja ha tag i en likadan spishäll.
Jag har tagit upp den och det står inte någonstans vilket märke det är. Jag har försökt hitta ngn med samma mått men verkar vara att ovanligt mått: 91,5 bred och 41,5 djup.

Ngn som vet en häll med samma mått eller kanske till och med vet vad det är för en häll så skulle jag bli djupt tacksam. Jag bifogar bild.

Jag antar att det inte är lönt att laga den?

mvh

• Urtagen svart spishäll med fyra kokzoner och okänt märke, placerad på verkstadsgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är bara att laga.
Är det en induktionshäll eller IR värme?
Min AEG fanns det reservdelar även efter mer än 30! Ett nytt termostatvred kostade 220kr.

• Gilla
dixie
  • Laddar…
A
D dixie skrev:
Hej. vår spishäll gav upp precis. Jordfelsbrytaren gick och spisen luktade brännt.

Till saken hör att den är nedsänkt i en granitskiva och jag vill helst inte såga nytt hål. Därför skulle jag vilja ha tag i en likadan spishäll.
Jag har tagit upp den och det står inte någonstans vilket märke det är. Jag har försökt hitta ngn med samma mått men verkar vara att ovanligt mått: 91,5 bred och 41,5 djup.

Ngn som vet en häll med samma mått eller kanske till och med vet vad det är för en häll så skulle jag bli djupt tacksam. Jag bifogar bild.

Jag antar att det inte är lönt att laga den?

mvh
På undersidan skall det sitta en typskylt, saknas den så är det omöjligt att få rätt reservdelar

• Gilla
dixie
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
På undersidan skall det sitta en typskylt, saknas den så är det omöjligt att få rätt reservdelar

• Etikett på en elektrisk enhet med tekniska specifikationer, TYPE FIN90, monterad på en metallisk yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Det blir svårare än omöjligt till denna
En gammal fagor/brant, företaget gick i konkurs bosch köpte fabriken i polen fagor startade väl om med lite annat produksortiment

• Gilla
dixie
  • Laddar…
A
Men du kan kolla med SMEG
De hade nog den hällen

• Gilla
dixie
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Det blir svårare än omöjligt till denna
En gammal fagor/brant, företaget gick i konkurs bosch köpte fabriken i polen fagor startade väl om med lite annat produksortiment

Aldrig hört talas om det märket. Då är det bara att slänga skiten.

K Krille4 skrev:
På prisjakt.se kan du filtrera utifrån måtten och t ex denna kanske kan passa? vitvaruexperten.com/hallar/induktionshall/sih7933b

/Krille
Tack. Den bör passa. Frågan är om smeg är ngt att ha…. Kvittar i och för sig om jag inte har ngt annat att välja på

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
D dixie skrev:
Tack. Den bör passa. Frågan är om smeg är ngt att ha…. Kvittar i och för sig om jag inte har ngt annat att välja på
Märket vet jag inget om själv men det borde gå att dubbelkolla måtten om du får tag i manualen.

/Krille

• Gilla
dixie
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.