Tjo, har gått från en bostadsrätt på 41kvm med hushållsel som ingår, till ett 1.5-planshus med vattenburet värmesystem och vedpanna \o/

Jag får lära mig fort, jag har bott här sen i torsdags och har googlat mig rätt intensivt till grundläggande insikt och har redan konstaterat att tre av mina element kärvar. De verkar inte vara luftfyllda och två av dem går att ockulärt konstatera att termostatnålen fastnat i.

Problemet är att jag inte vet hur jag ska ta loss själva plastvreden, jag vill inte riskera att ta i för kung och fosterland så jag har sönder dem utan frågar hellre om det är någon som känner igen modellerna och vet hur man kan plocka isär dem mer praktiskt..

I värsta fall får jag snacka med VVS-firman här i stan, men jag fixar hellre själv för det lär ju hända fler gånger =)

http://www.eternal-dreams.org/temp/Photo okt 11, 21 41 02.jpg
http://www.eternal-dreams.org/temp/Photo okt 11, 21 41 21.jpg

En skiftnyckel och lossa på den sexkantiga "muttern", plastvredet och muttern lossar då ifrån kranen och sen kan du motionera upp stiftet med en liten tång!

Aha, så jag öppnar inte ventilen så jag får vattenläcka då? Det övervägde nämligen det men tänkte att det vore ju dumt att orsaka vattenläcka första veckan =)

Nej, det är så du ska göra, ingen risk för läckor.

IMG_0347 (Large).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut så här när du skruvat loss vredet!

Det går iförsig att rycka ur stiftet om du drar hårt men det blir inga skyfall, bara att sätta tillbaka i hålet igen, så har det vart för mig iallafall...

Redigerat:
Sweeeet, tack! Jag måttade med min skiftnyckel redan innan men det föll på att den var för liten, ska se om jag har en i rätt storlek annars får jag väl köpa en =)

Kan ju vara bra att ha lite värme i gästrummet när tjejens ungar ska vara där nästa helg!

Funkar bra med en polygrip också...

Finns egentligen ingen anledning att spänna dom mer än med handkraft när du väl fått bort dom och ska sätta tebaks dom igen.
Blir så mycket enklare nästa gång då :)

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.