Vill veta var gångjärnen sitter, det är omöjligt att få fram informationen på Ikea. Jag har monterat ett tvåmeters skåp och sätter in lådor men har glömt att kolla var gångjärnen ska få plats.
 
Har bara 210 cm skåp och där sitter gångjärnen längst upp och längst nere är nog samma på 200 skåp normalt är det nog 3 st gångjärn på så stor dörr och då sitter det nog ett på mitten.
 
  • Gilla
sofftis
  • Laddar…
Har du inte dörren än?
Kolla på Ikeas på monteringsinstruktionen för gångjärnen i högskåp annars.
 
  • Gilla
sofftis
  • Laddar…
K Kane skrev:
Har du inte dörren än?
Kolla på Ikeas på monteringsinstruktionen för gångjärnen i högskåp annars.
Nej jag köpte bara skåp och innehåll. Jag har verkligen försökt hitta det på ikea men helt omöjligt. Nu är det hursomhelst försent om lådorna sitter fel för nu är det som det är :) Försökte ladda upp bild utan att lyckas. Tack för ditt svar !
 
J jonaserik skrev:
Har bara 210 cm skåp och där sitter gångjärnen längst upp och längst nere är nog samma på 200 skåp normalt är det nog 3 st gångjärn på så stor dörr och då sitter det nog ett på mitten.
Nej, jag vet att det är fyra gångjärn och dom sitter lite ojämn, men har satt in lådorna nu så nu får det bära eller brista .-). Tack för svar !
 
Du kam göra som jag gjorde, ett 210 skåp och 2 dörrar. Går bra att kombinera ihop, då behöver man inte öppna nästan en halv vägg.
 
  • Gilla
sofftis
  • Laddar…
G
Jag har ett metod högskåp 2m. Det är 4 gångjärn. Ett i hålen 3,5cm från toppen, ett i hålen 3,5cm från botten, och de andra 68cm från topp respektive botten.
 
  • Gilla
sofftis
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Du kam göra som jag gjorde, ett 210 skåp och 2 dörrar. Går bra att kombinera ihop, då behöver man inte öppna nästan en halv vägg.
Tänkte på det men vill i så fall ha "skarven"
på samma ställe som kylskåpet har sin. Men det är klart släpper jag det så funkar det. Dock blir det ju inte färre gångjärn ?
 
  • Köksskåp bredvid ett rostfritt kylskåp med dekorerade magneter och teckningar på dörren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G Gooli skrev:
Jag har ett metod högskåp 2m. Det är 4 gångjärn. Ett i hålen 3,5cm från toppen, ett i hålen 3,5cm från botten, och de andra 68cm från topp respektive botten.
Tack, äntligen vet jag :):D
 
Är det någon som har gjort ett nytt hål och hur gick det ? En hylla sitter fel, jag kan ju flytta den men vill helst inte.
 
Beror på hur händig personal de har. Men ställ frågan.
 
  • Gilla
sofftis
  • Laddar…
K Kane skrev:
Beror på hur händig personal de har. Men ställ frågan.
Kom på det när du skrev så :ok:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.