Jag är på jakt efter en särskild Schneider kabelkanal, och ett av få ställen som jag hittade den på är på butikel.se.

Men det ringer några varningsklockor. På både prisjakt på företagets egna fb finns ett antal 5-stjärniga kundreferenser, alla inlagda samtidigt. Verkar vara en enmansföretag, ändå envisas vederbörande att kalla sig för "Kundtjänst" på hemsida och fb. Luktar lite oseriöst men jag kan ju ha fel, varför jag undrar om någon har handlat där på riktigt och haft positiv/negativ upplevelse?

Kabelkanalen som jag är ute efter är https://butikel.se/butik/dosor-slang/minikanal-18x35-pvc-r9003/

Vet nån om den går att finna hos mer känd butik utan att den är svindyr eller har svindyr frakt är jag tacksam för tips. Och jag vill inte ha någon annan kabelkanal än denna.

Den verkar väl finnas på elbutik.se, lite mer välkänd butik.

Hos Ahlsell betalar jag ca 63:- (inkl moms) st så nog borde du hitta någon som kan/vill göra affär med dig

H hempularen skrev:
Den verkar väl finnas på elbutik.se, lite mer välkänd butik.
Den finns där men priset är ju hutlöst...
Till TS, hör med din lokala elektriker. Alla stora grossister har dem på lager, 85 kr/st borde du kunna få köpa dem för.

JanneJanne123
J jonas212 skrev:
Jag är på jakt efter en särskild Schneider kabelkanal, och ett av få ställen som jag hittade den på är på butikel.se.

Men det ringer några varningsklockor. På både prisjakt på företagets egna fb finns ett antal 5-stjärniga kundreferenser, alla inlagda samtidigt. Verkar vara en enmansföretag, ändå envisas vederbörande att kalla sig för "Kundtjänst" på hemsida och fb. Luktar lite oseriöst men jag kan ju ha fel, varför jag undrar om någon har handlat där på riktigt och haft positiv/negativ upplevelse?

Kabelkanalen som jag är ute efter är [länk]

Vet nån om den går att finna hos mer känd butik utan att den är svindyr eller har svindyr frakt är jag tacksam för tips. Och jag vill inte ha någon annan kabelkanal än denna.
Ska du köpa en kanal? Kännns inte livsfarligt att riska 200 spänn och prova butikel. Håller dock med om att sidan känns oseriös. Många stavfel och allmänt dålig grammatik. (Har förmodligen gjort någon miss själv nu när jag klagar på andras skrivande) :seenoevil:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.